viglink

Facebook like


Logo

Image by FlamingText.com

Enable clik

Info masuk



Listen My Radio at Facebook or Here

Background

Tweet Terbang

online

wibiya widget

Change colour

Silahkan Pilih Warna Background

Follow


Tulisan Ketik

Terima Kasih Dah Berkunjung di http://www.boynordin.blogspot.comSilahkan Anda Bagi Komen Ya...

Radio Boy Nordin Streaming



Listen My Radio at Facebook or Here




















Tuesday, December 6, 2011

Cara menjaga Cinta supaya Awet(Kuat/bertahan)

Ingin cintamu Awet, ? saat pendekatan, terasa manis dan perlu perjuangan, untuk memperoleh cintanya. Tapi kenapa ya, semakin dekat, mulai terasa basi ? Wah ... bahaya ! lebih baik, kamu perhatikan lagi resep jitu, supaya cinta kekasihmu tetap menderu dan sekaligus menjaga supaya kekasih kamu tak mendua :

1.     Jujur

Kalau ada yang tak kita sukai dari keksih kita, lebih baik jujur. Kalau' perlu, bincang saat kita dan dia sedang berdua saja. Tak apa2 pun, supaya sakit sikit, tapi enak belakangan hari. Macam, kita tak suka tengok kalau kekasih terlalu baik, mau mengantarkan semua kawan perempuan/lelaki nya. Boleh
, kita terus terang je, daripada nanti salingmenuduh,memaki,atau palaing bahaya sampai gaduh..


2.     Be Yourself

Jadi diri sendiri, paling baik. tak perlu mengubah diri kita menjadi orang lain. Contohnya, kita biasa memakai baju casual, jangan terus berubah pakai tank top, rok mini, hanya sebab nak mengambil perhatian sang kekasih, biasa2 jew jangan berlebihan...



3.     Tulus

Kalau kamu mencintai dia, ya tulus jew. Jangan berharap dia akan membalas dengan jumlah yang sama. kalau sudah menolong dia, contohnya, jangan diungkit-ungkit atau jadi perkiraan benda yang lepas..



4.     Terbuka

Tak perlu menipu pasal kawan2 korang. Terbuka je, selama ini kita dekat dengan siapa dan biasa menghabiskan waktu dimana. Supaya kekasih tak salah faham dan tak cemburu, kamu juga senang, tak perlu sembunyi-sembunyi...



5.     Kata "Maaf"

Maaf memang ada batasnya. Tapi tak ada salahnya juga kamu selalu siapkan kata maaf. Namanya juga manusia. Pasti ada salah dan tak sempurna. Kita sendiri kan tak perfect.


6.     Kejutan

Jangan segan kita memberi kejutan buat sidia. Contohnya, kita buatkan makanan kesukaannya atau bawakan sekotak coklat. Mmmmm ... kekasih pasti tambah care sama kamu...


7.     Care

Perhatian ! Pasti.Tak perlu mengorbankan RM(duit), tapi perhatian sekecil apapun sangat berguna. Contohnya, kekasih sakit. Cek arhh, dah makan ke belum. Atau pergi tengok sekejap, bagaimana dengan pelajaran dia yang tertinggal(kalau masih sekolah/belajar)...


8.     Dekat Keluarga

Awas ! Bercinta dengan kekasih, berarti kita juga wajib dekat dengan keluarganya. sekurang-kurangnya, kamu kenal dengan mereka. Jadi kalau ada apa-apa, komunikasinya mudah. Kamu pun boleh mendapat sokongan dari mereka kan...


9.     Tak Berfikiran Negatif

Memang lah, tak enak kalau tengok kekasih kita akrab/dekat dengan banyak orang. Tapi tak perlu berfikiran negatif, tak pelu kamu selalu memantau dia ada dimana, bersama siapa, dan lagi buat apa. Hmmm, lama-lama kamu nanti jadi bosan dengan dia, diawasi macam pesakit jew,Rileks !



10.     Hargai Privacy

Walaupun kita dan kekasih kita terbuka, ingat,tak semua hal boleh dibincangkan berdua. Hargai juga privacy dia. Apa yang perlu kita ketahui dan apa yang sebaiknya jangan kita campuri...



*DBS~~