viglink

Facebook like


Logo

Image by FlamingText.com

Enable clik

Info masuk



Listen My Radio at Facebook or Here

Background

Tweet Terbang

online

wibiya widget

Change colour

Silahkan Pilih Warna Background

Follow


Tulisan Ketik

Terima Kasih Dah Berkunjung di http://www.boynordin.blogspot.comSilahkan Anda Bagi Komen Ya...

Radio Boy Nordin Streaming



Listen My Radio at Facebook or Here




















Friday, December 2, 2011

Kata-Kata Mutiara 3


manusia yg tak memiliki cinta adalah manusia yg munafik…
dan kalau cinta tercipta hanya untuk melukai hati manusia maka apakah kau tak percaya akan kuasa Allah????????
ada hikmah dibalik perkara,ada kesedihan dibalik senyuman,ada rasa terharu dibalik tangisan,dan ada cinta dibalik hati seorang manusia ..........

tersenyumlah walau cinta melukainmu..
sebab tersenyum itu boleh membuatmu sabar daripada menangis..
bangunlah kalau cinta itu menjatuhkan mu..
sebab didepan akan ada cinta yg lain tengah menantimu.........

Dunia terbagi manjadi 3 hari je. Pertama, hari semalam, dah kita lalui dengan segala apa yg terjadi dan tak boleh terulang kembali. Kedua, esok hari, yg mungkin tak kan kita temui. Ketiga, hari ini, milik kita. Kerjakanlah sesuatu yang kita mampu..................

TAK ADA HIDUP TANPA KEGAGALAN ,KEKALAHAN , DAN KEJATUHAN…………
AIR SUNGAI MENUJU LAUT MELALUI JALAN YANG BERLIKU……
BERDIRI TEGAKLAH KEMBALI………………………..
JANGAN MEMANDANG KE BELAKANG , MASA LALU TELAH BERLALU………………..
HIDUP BERJALAN TERUS……………………….

Aku tak tau kenapa cepat sangat kau berlalu dan membawa senyuman itu pergi..aku juga pening kenapa kau tebarkan senyuman lalu kaupun pergi tanpa sepatah kata terucap..kemana aku akan mencari dirimu dalam gelap tanpa cahaya yang membawa langkahmu..kemana aku harus mengadu sebab kau tak meninggalkan jejak…haruskah aku berteriak supaya alam semesta membantuku mencari langkahmu?????….aku juga tak tau apakah senyuman manismu itu adalah senyuman perpisahan atau senyuman terakhir buatku..............

bila aku kesepian....
Hiburlah aku dengan suaramu.....
Bila aku sakit....
obatilah aku dengan kasih sayangmu.....
Bila aku mati.....
jangan kau mandikan aku dengan air matamu..
Bila aku terkubur.....
kuburlah aku dalam hatimu......
Dan Bila aku tersesat.....
maka selamatkanlah aku dengan doamu.....

kalau kita tak memiliki duit,
dan masih memiliki kehormatan,
maka bersyukurlah sebab kehormatan adalah
salah satu kekayaan yang masih berharga di mata orang lain...........

Orang yang paling berbahagia
tidaklah harus memiliki segala sesuatu yang terbaik,
mereka hanya berbuat yang terbaik
dengan apa yang mereka miliki.......

Kita tak boleh memusing kembali waktu,
tapi kita boleh menciptakan kenangan
dengan waktu yang masih kita punya
dan memanfaatkan waktu yang ada, walau sekejap,
untuk menciptakan kenangan yang berarti......

Mencintai seseorang bukan berarti memberi kita hak penuh untuk memiliki atau mengatur kehidupannya. Bolehkah kita mengaku mencintai seseorang kalau kita selalu mengurungnya? Memberi kebebasan adalah salah satu wujud cinta. Arti kebebasan bukanlah "kamu bebas berbuat semaumu". Lebih dalam dari itu, memberi kebebasan adalah memberinya kepercayaan penuh untuk bertanggung jawab atas segala hal yang ia putuskan atau ia lakukan...

smua yg berlalu kan menjadi kenangan..
x mungkin ku bertahan..
walau tlah ku cuba.....
smuanya x berguna...
terbuang sia2.....
dirimu d hatiku dah terlalu lama menyakiti.....
biarlah ku cuba tuk tinggal kan smua........

saat semua memang harus berakhir...
biarkanlah smuanya berakhir...
jangan pernah menangisi cinta yang pergi...
sebab mungkin itu yang terbaik.....

kalau jarak kita diandaikan dngan 1000 langkah…
kau janganlah risau,
kau hanya perlu 1 langkah untuk mendekatiku,..
sebab aku akan melalui 999 langkah untuk mendekatimu…

Tanpa dirimu,,apalah artinya hidup ini..
Angan2 hidup ini pun tak ada artinya..
Aku selalu bermimpi mendapatkan cintamu kembali!!
Tapi..aku tau,,itu hanyalah mimpi yg membwaku pada kebodohan..
Mungkin aku harus melupakanmu..
Meninggalkan smua kenangan kita!!
Sebab,,kau telah mncintai org lain..
Kau pergi mmbawa CINTAMU…....

kau datang membawa CinTa & kEseTiaaN . . .
dan kau pergi meninggalkan luka dan kehancuran . . .
dan aku lebih baik di kenal trus di lupakan
daripada d cintai trus di khianati………………