viglink

Facebook like


Logo

Image by FlamingText.com

Enable clik

Info masuk



Listen My Radio at Facebook or Here

Background

Tweet Terbang

online

wibiya widget

Change colour

Silahkan Pilih Warna Background

Follow


Tulisan Ketik

Terima Kasih Dah Berkunjung di http://www.boynordin.blogspot.comSilahkan Anda Bagi Komen Ya...

Radio Boy Nordin Streaming



Listen My Radio at Facebook or Here




















Monday, January 30, 2012

Manusia Paling Bau Sedunia Tak Mandi Selama 37 Tahun




Guru Kailash Singh has refused to wash for the past 37 years, despite the best efforts of his family
Biasanya orang mulai gatal-gatal dan bermasalah dengan bau badan kalau sehari saja tak mandi. Tapi ada seorang pria yang tak gatal sikitpun walau tak pernah mandi selama 37 tahun dan menjadi kandidat manusia paling bau sedunia.
Kailash Sigh, pria India berusia 65 tahun yang tinggal di kota suci Varanasi di tepi sungai Gangga terakhir kali mandi pada tahun 1974, tak lama setelah ia menikah. Sejak saat itu Singh juga tak mencukur rambut gimbalnya yang panjangnya kini dah melebihi tinggi badannya.
Saat ditanya alasannya, Singh mengaku tidak mandi supaya suatu saat nanti boleh dikurniakan anak laki-laki. Ayah dari 7 anak yang seluruhnya perempuan ini berkeyakinan, jika ia konsisten tak mandi maka suatu saat istrinya akan mengandung anak laki-laki.


Guru Kailash Singh outside his house with wife Kalavati Devi, 60; his daughters Pooja Singh, 16, Neetu Singh, 25, and Baby Singh, 35; and grandchildren, Shradha Singh 8 months, and grandson Mohit Singh, 12



Mr Singh has a ‘fire bath’ every evening, which he insists cleanses him


Sementara itu istrinya, Kalavati Devi yang berusia 60 tahun juga tak habis fikir dengan pola fikiran suaminya. Devi sering mengancam tak mau tidur seranjang jika Singh tak mandi, tapi ancaman itu tak didengarkan sampai Devi akhirnya menyerah.
Boleh dibayangkan bagaimana bau badan Singh yang sehari-hari bekerja di ladang di bawah sinar matahari bersuhu 47 derajat celcius. Satu-satunya cara Singh membersihkan badan hanyalah dengan ritual ‘mandi api’ yaitu menari di sekitar api unggun tiap malam sambil berdoa.
“Kami sering berusaha memandikannya secara paksa, tapi ia selalu berontak kemudian lari. Katanya ia pilih mati daripada harus mandi. Pokoknya ia hanya akan mandi kalau dah punya anak laki-laki,” ungkap Devi seperti dikutip dari Dailymail, Jumat (24/6/2011).
Bukan hanya istrinya yang merasa terganggu, orang kampung terutama anak-anak juga banyak yang mengolok-olok Singh. Setiap kali Singh melintas dengan basikalnya, anak-anak sering berlari mengikuti di belakangnya sambil meneriakkan olokkan seperti, “Tak mandi! Tak Mandi!”
Tak seperti Devi dan warga desa yang lain, anak tertua Singh yaitu Pooja plak bangga karena prilaku ayahnya tersebut membuatnya jadi popular di sekolahnya. Gadis 16 tahun tersebut mengaku banyak yang penasaran ingin bertemu dengan Singh sekedar untuk melihat secara langsung.


Mr Singh’s wife, Kalavati Devi, threatened to stop sleeping with him if he didn’t wash, but she gave in first


“Kawan-kawan selalu penasaran bagaimana ayahku boleh hidup bertahun-tahun tanpa mandi. Banyak dari mereka yang ingin melihatnya dengan mata kepala sendiri” kata Pooja.
Sampai sekarang belum ada rekod dunia yang resmi terkait bau badan seseorang. Tapi dengan kebiasaan anehnya yang tak pernah mandi dan mencukur rambut selama 37 tahun, Singh tampaknya sudah memenuhi syarat untuk menjadi kandidat manusia paling bau sedunia.

*Dari berbagai sumber *

Monday, January 23, 2012

Air Mata dalam Kenangan

Menjauhlah dariku..
Aku tak ingin bayanganmu masih disini..
dan aku juga tak ingin melihat ratapanmu itu...
Bagiku…
senyumanmu adalah luka di hatiku..
dan canda tawamu, 
adalah kebodohan di masa lalu..
dan semua janji kita 
hanya lah karangan indah yang semu..

kini...
dimana hatimu..
dimana bukti bahwa dulu kita adalah satu..??
di bawah lindungan pohon kita berteduh..
dari sejuk nya hujan di senja itu...
diantara air mata kita saling bercerita...
tentang kekecewaanmu terhadap ku...
dan kekecewaan ku kepadamu...
seringnya suatu masalah yang tak terselesaikan...
berakhir dengan canda tawa dan hangatnya pelukan...
seringnya kamu membunuh perasaanku...
dengan mengatakan bahwa semua akan baik2 saja...
saat kita berpisah...
sungguh tak berharga cinta itu..,,
 
kini…..
semua telah berlalu...
roda waktu hanya akan membunuh 
dan membuang setiap tetes setiaku.
kehidupan kita dah terpisah...
tak ada waktu lagi tuk bersama...
takkan lagi ada canda tawa dalam kita saling bersuara…
tanpa sedar telah kau buat ku bersedih...
dan setiap kenangan bersamamu adalah air mata bagiku………

Aku hanya kertas putih


Tak berdaya,hanya pasrah.
Aku pelampiasanmu,terserahlah..!!!
Sesukamu meremas, menggoresku.
Hanya pasrah yang kuboleh.

Aku ditakdirkan pasrah,
Semaumu memberiku kisah,
Kisahmu di tinta pen mu,
Goreskan saja padaku.
Jangan pedulikanku.
Rangkailah kisahmu.

Luka kau ukir, aku tak sedih.
Suka kau gores, aku tak riang.
Murkah kau teriak, aku tak marah.
Fitnah kau sebar, aku tak berdebar.

Kumpullah semua rasa pada diriku,
Aku pasti diam bertahan pasrah.
Jangan ragu…, jangan peduli rasaku,
Karena kuhadir ditakdirkan mati rasa..!!

Aku tak punya air mata,
Aku tak punya darah,
Aku tak punya tawa,
Aku tak punya daya.

Aku hanya kertas putih…
Tempatmu luahkan sedih,
Ruangmu tuk menyepi,
Tamanmu tuk menari,
Ayunanmu tuk merayu.

Perlakukan saja aku semaumu,
Tumpahkan tinta pen mu jangan ragu..!!,
Sebab aku tetap ditakdirkan mati rasa….
Tapi aku juga punya takdir menjadi saksi,
Saksi dari semua kisahmu…!!!

Tips Rumah Tangga Bahagia: Jauhi 7 Sifat Istri yang Dibenci Suami

KUNCI utama rumah tangga bahagia adalah adanya saling cinta dan kasih sayang antara suami dan istri.  Sang suami akan menghargai dan memberikan segenap cinta dan kasih sayang kepada istrinya, kalau kaum wanita pun memberikan cinta dan penghargaan kepada suaminya. Begitu juga sebaliknya.
Supaya istri tidak kehilangan rasa cinta dan rasa hormat suaminya, maka seorang istri harus mengetahui dan menjauhi sifat-sifat wanita yang dibenci suami. Di antara sifat-sifat tersebut yang paling nampak, seperti yang ditulis Shabah Sa’id dalam bukunya Az-Zaujah Al-Mubdi’ah wa Asrar Al-Jamal, antaranya:

1.  Istri yang sibuk dengan dirinya sendiri.
Istri seperti ini biasanya menjauhi segala urusan suami, dan lebih mementingkan urusan serta kegemarannya sendiri. Pada dasarnya, istri seperti ini merasa nyaman setiap kali dia boleh menyendiri, dan boleh menjaga segala apa yang dia dengar, dia lihat, dan dia sentuh untuk diri sendiri.
 

2.  Istri yang suka Ego.
Istri seperti ini adalah istri yang mengabaikan keperluan suaminya. Karena dia selalu tidak meminta pendapat suaminya, atau tidak melibatkannya dalam urusan keluarga. Dia selalu menjalankan sendiri segala urusan keluarga dan urusan rumah tanpa memandang pendapat suami.
Di sini, seorang suami akan merasa bahwa jati dirinya telah hilang, sebab yang boleh dia lakukan untuk kebaikan rumah atau anak-anaknya hanya menyerah saja, atau mengabaikan keberadaan dirinya. Pria semacam ini, kalau tidak memisahkan dirinya dari istri seperti itu, boleh jadi dia akan berusaha mencari, atau mendapatkan apa yang dia inginkan selama ini dari wanita lain.

3.  Istri yang suka berdusta.
Salah satu hal yang harus dimiliki dalam hubungan pernikahan adalah kejujuran dalam segala hal. Ini mengingat, kejujuran merupakan salah satu contoh ketenteraman dan kebahagiaan. Di luar sana terdapat banyak wanita yang suka berdusta. Mereka menjadikan dusta sebagai hobi atau sebagai dalih karena takut sesuatu. Tapi apa pun alasannya, dusta dan tipu daya adalah dua hal yang paling dibenci kaum pria. Walaupun terkadang seorang pria menerima tindakan dusta dari istrinya karena satu atau lain hal, tapi penerimaan seorang suami terhadap sifat buruk itu biasanya disertai dengan pandangan  meremehkan.

4.  Istri yang jahat.
Istri semacam ini adalah istri yang sangat mudah memberikan hukuman kepada suaminya, saat suaminya melakukan suatu hal tertentu. Istri seperti ini terus-menerus meresahkan suaminya, sebab bentuk permusuhannya tersebut. Selain itu, istri seperti ini akan terbiasa mengeluarkan kata-kata pedas, keras, dan kasar kepada jiran,kawan-kawan, dan anggota keluarganya. Istri yang jahat, tentunya menimbulkan banyak masalah bagi suaminya, bahkan buat anak-anaknya pun. Sehingga tertanam dalam jiwa anak-anaknya sikap tidak senang dan akan menjauh dari ibunya.

5.  Istri yang menyusahkan.
Wanita semacam ini terbiasa hidup dalam suasana kehidupan yang penuh dengan perilaku buruk, masalah rumah tangga, selalu menciptakan benih-benih perselisihan. Sebab setiap kata yang keluar dari mulut suaminya yang berisi perintah terhadap hal penting yang harus dilakukan istrinya, ternyata istrinya hanya menepis semua perkataan suaminya dan menolak bertanggungjawab atas hal itu. Sehingga sering dia menciptakan kesusahan dan menuju pergaduhan antara dirinya dengan suaminya. Dalam keadaan seperti ini, sang suami lebih mengutamakan untuk menjauh dari rumah, atau mungkin dia akan tetap di rumah dan ikut-ikutan dengan sifat buruk istrinya. 

6.  Istri yang tak tau apa2.
Istri semacam ini akan membiarkan dan menyerahkan segala urusan kepada suaminya, sehingga suaminya menjalankan seluruh urusan keluarga dan rumah tangga. Peran istri hanya terbatas menjalankan nafsu suaminya. Dia selalu menyerah dalam semua hal, seakan-akan dia menuntut suaminya supaya lebih berkuasa dengan tanpa berusaha menunjukkan perannya atau keberadaannya sedikit pun terhadap suaminya, padahal dia adalah pasangan hidup bagi suaminya.

7.  Istri yang keras kepala.
Istri semacam ini adalah istri yang keras kepala dalam semua hal, dan dia terus berlindung di balik sifatnya yang keras kepala itu. Sebab dia mendapatkan kenyamanan pada dirinya saat dia berkeras mengikuti pendapatnya, walaupun itu salah. Dan juga, melalui cara itulah dia mendapatkan kepuasan diri. Contohnya, andai suaminya menginginkan satu jenis makanan, dia terus-menerus menyiapkan jenis makanan lainnya, walaupun sebenarnya jenis makanan itu juga tidak disukainya. Wanita semacam ini adalah wanita yang paling dibenci kaum laki-laki.

Hal-hal di atas adalah bagian dari sifat-sifat istri yang paling dibenci kaum suami. Sebab itu, hendaknya para istri kembali meniti gaya hidupnya dengan menjauhi sifat-sifat di atas, untuk meraih kebahagiaan dan ketenteraman kehidupan rumah tangga...

Sunday, January 22, 2012

Kantoi tak pernah Sembahyang Subuh

Mamat ni amat lah tergila-gilakan Minah anak Pak Haji Dollah. Minah nie boleh lah tahan cun nya. Mamat ni pun tak kalah lah kacaknya. Ngurat-punya-ngurat tersangkutlah dua hati ini. Pak Haji Dollah bukanlah jenis yang memilih sangat orangnya, tambahan pulak si Mamat ini pandai berlakon, depan Pak Haji Dollah dia bukan main warak lagi, berkopiah dikepala. Selepas ditetapkan hari kahwinnya, maka lancar je jawab nikahnya si Mamat tadi. Biasalah malamnya agak lewat sikit keluarga Haji Dollah masuk tidurnya pasal dok berkemas rumah lepas kenduri siangnya. Pasangan Mamat dan Minah pun lewat jugak lah masuk tidurnya.

Selepas semuanya selesai dan semuanya nyenyak tidurnya, pagi besoknya Pak Haji Dollah pun mengejutkan semua isi rumah untuk solat subuh. Semua isi rumah pun bangun dan si Mamat dan Minah pun bangun mandi dan bersiap untuk mendirikan solat subuh. Tapi dek kerana lewat bangun, Si Mamat tak sempat bersolat jemaah dengan Pak Haji Dollah. Walaupun telah dikejutkan awal oleh isterinya Minah.

Maka, Pak Haji Dollah pun suruhlah menantunya tu solat sendirian ketika ahli keluarga lainnya sedang berwirid. Si Mamat pun qamat dan dirikanlah solat subuhnya. Selepas selesai solatnya dan memberi salam. Pak Haji Dollah pun menegur menantunya Si Mamat tadi, "Hai Mat kenapa solat subuh tiga rakaat?" lantas Si Mamat Jawab "eh.. ia ke? tiga rakaat? rasa-rasanya dah cukup empat rakaat tadi..."

Masya Allah.. mengucap panjang Pak Haji Dollah. Si Minah tersenyum sipu malu dengan gelagat suaminya. Sahla si Mamat ni tak pernah sembahyang subuh! Kantoi..kantoi...

Izin Kentut

Akhirnya Pak Ali yang sudah tua dimasukkan anak-anaknya ke rumah orang-orang tua. Baru saja dia masuk ke sana, seorang jururawat yang ayu sudah datang menemaninya duduk-duduk di anjung.

Begitulah, mereka berdua duduk bersebelahan sambil menatap matahari yang hendak terbenam. Tiba-tiba Pak Ali mencondongkan badannya ke kanan.

Si Jururawat dengan cekap menangkapnya agar tidak terjatuh dan menegakkan badannya kembali.

Beberapa saat kemudian kembali Pak Ali mencondongkan badannya, kali ini ke kiri. Kembali dengan tangkas si jururawat menegakkannya kembali. Begitulah terjadi selama beberapa menit.

Akhirnya si jururawat membawa Pak Ali kembali ke biliknya.

Keesokan harinya anaknya datang melawat.

“Bagaimana keadaan ayah di sini?” tanya anaknya.

“Menyenangkan . Tilamnya empuk, makanannya enak, jururawatnya manis-manis. Tapi ada satu masalah”

“Masalah apa ayah?”

“Mereka tidak mengizinkan ayah kentut di sini”

Berita Baik

"Tahun ini ada berita baik, Ayah!" ujar seorang anak yang baru saja menerima hasil keputusan SPM kepada ayahnya.

"Berita baik apa?" tanya ayahnya.

"Yang pasti Ayah tidak perlu pening memikirkan belanja saya untuk masuk ke universiti." jawab si anak.

"Apa kau lulus dengan markah yang bagus dan mendapat biasiswa?" tanya ayahnya dengan wajah yang bercahaya.

"Bukan Ayah! Saya ... tidak lulus!!" jawab anaknya dengan selamba.

Harijadi ke 17

Seorang anak bertanya pada ibunya.
Anak : Mama, bila harijadi saya ke-17 nanti, boleh buat pesta dirumah?

Mama : Boleh...boleh..Nanti mama akan aturkan.

Anak : Ma, ..boleh saya mengajak kawan-kawan saya sekali?

Mama : Boleh, ..nanti mama uruskan jemputannya.

Anak : Ma.., boleh saya pakai baju baru berwarna pink tak?

Mama : Boleh...boleh, nanti mama belikan.

Maka tibalah harijadinya yang ke-17 itu, berpestalah dirumahnya, kawan-kawannya sudah datang, anak itu memakai baju barunya dan kembali bertanya pada mamanya.

Anak : Ma..boleh saya pakai lipstick tak?

Mama : Tak boleh!

Anak : Alah.....mama, pada harijadi ke-17 ini kan terjadi cuma sekali dalam hidup, takkan pakai lipstick pun tak boleh...

Mama : Tidak boleh.! Kamu boleh adakan pesta, kamu boleh menjemput rakan-rakan kamu, kamu boleh pakai baju pink baru itu, tapi kamu tidak boleh pakai lipstick

Anak : Alaaaa ....boleh la mama........., please.....

Mama : Azwan!!!!! kali ini mama tidak mahu berkompromi... TIDAK BOLEH, kamukan Lelaki!

Diskaun Hukuman

Di sebuah Mahkamah perbicaraan sedang berlangsung terhadap seorang pencuri barang di pasaraya.

"Dengan ini kami memutuskan terdakwa di jatuhkan dengan hukuman penjara 4 bulan.",Hakim akhirnya menjatuhkan hukuman.

"Apakah terdakwa, penuntut umum atau penasihat undang-undang menerima?" kata hakim.

"Saya keberatan tuan hakim." kata seorang lelaki di kerusi belakang. "Seharusnya dia diberi diskaun hukuman."

Lelaki yang bersuara itu adalah pengurus di pasaraya, tempat terdakwa mencuri.

"Kenapa anda pula yang keberatan?"

"Kerana barang yang dia ambil adalah barang yang kami diskaun sehingga 45% tuan hakim."

"??@#$!!&##!!"

Katak dan Kodok

Ketika dalam makmal biologi, Ali dimarahi oleh Cikgu Mat yang memang terkenal sebab suka melawak.

Kamu tahu kan, semua murid mesti membawa katak untuk amali. Tapi kenapa kamu bawa kodok ? Kata Cikgu Mat.

Tapi cikgu, ini kan katak, bukannya kodok Jawab Ali.

Itu saya tak mahu tahu. Sekarang kamu keluar. Jangan masuk makmal saya sebelum kamu membawa katak "marah cikgu Mat."

Dengan longlai Ali menuju keluar makmal. Di pintu pagar, Ali terserempak dengan Azwan, rakan sekelasnya yang kebetulan terlambat.

Kenapa? tanya Azwan. Saya diusir keluar dari makmal kerana cikgu kata saya membawa kodok jawab Ali sambil menunjukkan kodoknya. La. ini katak lah, bukan kodok. Tak apa, biar saya yang bercakap dengan Cikgu Mat. Ketika mereka sampai di depan makmal, belum sempat Azwan hendak bercakap sepatah katapun, Cikgu Mat sudah menengking : Ali, kamu ni mengapa? Tadi kamu bawa kodok, sekarang kamu bawa monyet pulak.

Khasiat telur separuh masak

Aziz dan Ani membawa anak lelaki mereka yang berusia 6 tahun ke klinik. Walaupun pada mulanya agak malu dan segan, akhirnya mereka membuka mulut juga menceritakan kebimbangan mereka tentang kemaluan anak mereka yang agak kecil berbanding kanak-kanak lain yang sebayanya.

Selepas melakukan pemeriksaan, doktor berkata,

"beri makan telur separuh masak setiap pagi. Lama-lama besarlah tu."

Besok pagi, apabila anak lelaki mereka hendak bersarapan, terkejutlah dia melihat ada 10 biji telur di meja makan.

"Telur ni untuk saya ke mak?", tanya si anak.

"Engkau makan dua biji saja. Yang lain tu untuk ayah
kau punye", kata emaknya.

Hahahaa........Lu Fikir ah sendiri........!

Selamat Pagi Cikgu - Sempena Hari Guru

Murid : Selamat pagi, cikgu.

Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?

Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu!

Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan.

Murid : Selamat sejahtera cikgu!

Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu, faham?

Murid : Faham, cikgu!

Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.

Murid : (senyap)

Cikgu : Pandai!

Murid : Bodoh!

Cikgu : Tinggi!

Murid : Rendah!

Cikgu : Jauh!

Murid : Dekat!

Cikgu : Keadilan!

Murid : UMNO!

Cikgu : Salah!

Murid : Betul!

Cikgu : Bodoh!

Murid : Pandai!

Cikgu : Bukan!

Murid : Ya!

Cikgu : Oh Tuhan!

Murid : Oh Hamba!

Cikgu : Dengar ini!

Murid : Dengar itu!

Cikgu : Diam!

Murid : Bising!

Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh!

Murid : Ini ialah jawapan, pandai!

Cikgu : Mati aku!

Murid : Hidup kami!

Cikgu : Rotan baru tau!

Murid : Akar lama tak tau!

Cikgu : Malas aku ajar kamu!

Murid : Rajin kami belajar cikgu!

Cikgu : Kamu gila!

Murid : Kami siuman!

Cikgu : Cukup! Cukup!

Murid : Kurang! Kurang!

Cikgu : Sudah! Sudah!

Murid : Belum! Belum!

Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat?

Murid : Sebab saya seorang pandai!

Cikgu : Oh! Melawan!

Murid : Oh! Mengalah!

Cikgu : Kurang ajar!

Murid : Cukup ajar!

Cikgu : Habis aku!

Murid : Kekal kami!

Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis!

Murid : K.O. Pelajaran belum bermula!

Cikgu : Sudah, bodoh!

Murid : Belum, pandai!

Cikgu : Berdiri!

Murid : Duduk!

Cikgu : Saya kata UMNO salah!

Murid : Kami dengar KeADILan betul!

Cikgu : Bangang kamu ni!

Murid : Cerdik kami tu!

Cikgu : Rosak!

Murid : Baik!

Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini!

Murid : Dilepaskan tengah malam itu!

Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)

Tipah Tertelan Duit

Malam tu, sepasang suami isteri dah bersiap-siap nak masuk ke bilik tidur bila tiba-tiba mereka terdengar suara anak bongsu mereka menangis. Mereka pun pergi mendapat anak itu lalu bertanyakan kenapa dia menangis.. Si anak menjawab dia tertelan duit syiling lima sen dan sekarang dia takut akan mati sebab tertelan duit tu, lalu terus menangis teresak-esak.

Si ayah yang buntu nak memujuk anak itu tiba-tiba teringat duit dalam poket seluarnya lalu mengeluarkan duit lima sen. Kemudian si ayah berpura-pura membuat magik dan mengeluarkan duit lima sen dari telinga anaknya. "Ha, kan ayah dah keluarkan ni." Si anak teruja dan terus berhenti menangis. Sepantas kilat anak itu mengambil duit lima sen itu dan menelannya lalu berkata, "Buat lagi sekali ayah."

Esok baru Cabut

Ada sepasang pengantin baru berada di kamar pengantin, di malam pertama. Pada tengah malam itu, tiba-tiba isterinya mengerang, “Adoi.. Sakitnya bang… ! Macam mana ni bang..?”

Suaminya lantas menenangkan isterinya, “Jangan nangis Sayang.. Nanti emak ayah dengar.. Mereka mungkin belum tidur lagi tu..” Kebetulan bilik mertua hanya bersebelahan kamar tidur pengantin.

Tapi kerana tidak dapat menahan sakit, isterinya tambah kuat mengerang. Mahu tidak mahu, si suami pun berkata, kali ini kuat sedikit suaranya: “Sabar Sayang! Tahan saja.. Esok baru cabut.”

Sejak dari tadi bapa mertua lelaki masih belum tidur. Dia memang terdengar anak perempuannya mengerang, tadi dia tidak peduli, biasalah malam pengantin, fikirnya. Tapi kali ini dia sudah hilang sabar. Dia bangun, pergi ke bilik sebelah lantas menendang pintu kamar pengantin.

Dengan rasa geram bapa mertua berteriak: “Ni apa kena ni? Tak faham ke? Anak aku boleh mati kalau besok baru kau nak cabut! CABUT SEKARANG JUGA!”

Terkejut besarlah kedua pengantin tu. Sambil tersipu-sipu pengantin perempuan pun berkata kepada ayahnya: “Abah, takkan sakit gigi pun boleh mati.. Lagipun manalah ada Klinik Gigi yang buka 24 jam?”.

Penculik

Seorang ibu (tunggal) amat bimbang dengan keadaan anak(tunggal)nya yang telah diculik seminggu lepas. Ibu(tunggal) itu telah menerima panggilan(tunggal) semalam. Penculik itu telah meminta wang tebusan sebanyak RM500,000 untuk ditukarkan dengan anak kesayangannya. Hari ini dia telah menerima satu lagi panggilan.

Ibu: (takut).. hello...

Noname: Ape hello-hello? Bila mau bagi wang????

Ibu: Tolong lah.. saya tak ada wang sebanyak itu.. tolong lah turunkan harga..

Noname: lu ingat wa ni budak-budak ka? Makin lama tangguh makin mahal maa.. ada ka patut lu mau murah pulak..

Ibu: Tolong lah... saya tak mampu dapatkan duit sebanyak itu sekarang ni...

Noname: Okay.. wa bagi sampai esok hali.. kalu tak dapat gak wa tarik.....

Ibu:(menangis) Tolong jangan tarik nyawa anak saya!! pleasseeeee....

Noname: Apa??

Ibu: Saya tak boleh hidup tanpa anak saya... huuuuuu...

Noname: Haiiyaa.... wa dari syalikat perusahaan kreta maa.. lu punya kreta sula 7 bulan tak bayar.. tiap bulan pun wa ade bagi warning maaa... wa tarik kreta maa.. wa bukan along mau tarik nyawa...

Ibu: (malu)......

Selsema Burung

"Doktor," kata seorang ayah melalui telefon, "Anak lelaki saya menderita Selsema Burung."
"Saya tahu,"jawab doktor.
"Semalam saya telah ke rumah anda dan memberinya ubat. Pisahkanlah dia dari semua orang yang ada di rumah."
"Tapi, doktor," kata ayah yang cemas itu.
"Dia telah mencium pembantu rumah kami."
"Kasihan. kalau begitu dia juga perlu dikuarantin."
"Tapi, doktor, saya juga telah mencium pembantu itu."
"Wah, ini rumit. Bererti anda juga sudah menyimpan benih penyakit itu."
"Ya, dan tidak lama setelah itu, saya juga mencium isteri saya."

"Celaka,"jawab doktor, "Kalau begitu saya sudah dijangkiti."

Pak Pandir membeli durian

Pak Pandir pergi ke sebuah pekan untuk membeli buah durian... lalu dia menghampiri seorang penjual buah durian yang merupakan orang asli tempatan...
Pak Pandir : "Bang harga durian ini berapa?"Org Asli : "yang ini.. sepopit sebiji"

Pak Pandir kebingungan mendengar jawapan dalam bahasa orang asli itu kerana dia tidak memahami berapa nilainya sepopit itu.. lalu Pak Pandir buat-buat tahu dan cuba menawarinya..
Pak Pandir : "Bang.. Boleh kurang sikit tak"?Org Asli : "Boleh aje, nak kurang berape?Pak Pandir : "Lahupa.. boleh ya!"

Penjual orang asli itu kebingungan.. lalu bertanya pada Pak Pandir...
Org Asli : "Lahupa itu berapa?"Pak Pandir : "Cakap dulu.. Sepopit itu berapa?"

Serahkan pada Yang Di Atas

Pada suatu hari Si Amin disuruh oleh emaknya mengambil mangga di kebun. Sedang Amin memanjat pokok mangga, tiba-tiba dia terlihat ke bawah ada sepasang remaja sedang 'bercekerama'. Maka berdirilah bulu roma Si Amin. Dia pun bertahan di atas pohon sambil menahan lututnya yang semakin mulai gemetar.

Tak lama kemudian didengarnya suara isak tangisan remaja perempuan itu, sambil tersendat-sendat dia bicara. "Abang macamana kalau saya hamil nanti? Abang kena bertanggung jawab." "Sudahlah, dik, kita serahkan semua ini pada Yang Di Atas, " jawab si lelaki..

Si Amin terperanjat lalu dia berteriak, "Wah! wah! kamu berdua yang sedap-sedap di bawah, senang-senang nak serahkan semuanya pada aku! Aku kan cuma tengok saja, usik pun tidak!!"

Friday, January 20, 2012

Cerita Lawak Tlp Siape???

Beberapa orang lelaki berkumpul dalam locker room di sebuah club elite. Tiba-tiba ada tlp berbunyi.
Selepas 4-5 kali bunyi barulah ada seorang lelaki menjawapnya dengan mengaktifkan loud speaker sebab ia x siap lagi mengeringkan rambutnya.
Lalu terjadilah percakapan(S - Suami, I - Istri)
S - "Halo?"
I - "Papi, ini mami, papi kat club ke?"

S - "Iya"
I - "Baguslah, mamipun x jauh dari situ. Tadi mami nampak ada satu jaket kulit import, cantik sangat2 pi.Boleh x mami beli?"

S - "Berape harganya?"
I - "Murah je pi, rm 2.000 sebab mami dah berlanggan jadi mami diberi discount25%"

S - "Hmm, ok arhh kalau mami suka sangat,beli je lah"
I - "Ahh, sebelumnya mami sempat singgah kat dealer mercedez,dah ade model terbaru pi. Itulah pi yang pernah mami bagi tengok gbrnye kat papi, cepat juga ya pi dah sampai kat sini. Tadi mami sempat berunding dgn salesnye,trus dibagi harga special sebab mami cakap kalau papi x pernah pakai kete lain, mercedez je slalu.kan kete BMW mami yang papi beli tahun lepas dah banyak yang punye(secnd hand)."

S - "memangnye sales tu bagi harga berape?"
I - "RM1,5 juta "

S - "Ok, tapi dengan harga tu papi maunye dah komplite dengan semua aksesorinye, dah dulu ye mami"
I - "Siiip! Sebetulnye masih ade lagi ni pi...."

S - "Ape tu mami?"
I - "Yang ni mungkin agak berlebihan pi, pagi tadi mami x sengaja nampak duit kat bank papi trus mami jalan2 kat rumah yang pernah kita nampak tahun lalu. Eh sekarang dah dijual!!! Mami sempat tengok2 kat dalam. wuih cantik sgt2 japanese gardennya pi lengkap dengan bungalow cantik di atas kolam."

S - "Buka harga berape ?"
I - "Nampaknye diorg lagi perlu tu pi, x kan lah rumah di jalan utama mcm tu minta RM8 juta jew? Dan yang penting duit papi masih cukup lerhh."

S - "kalau cam tu,ambil jew, tapi cube minta kurang dulu,manelah tau bleh bagi RM7,5 juta"
I - "Ok, honey sweety... Thank you. Cepat balik rumah ye pi! I love u!"

S - "Bye... I love u too!"
Lelaki tadi menutup tlp itu sambil mengemas barang-barangnye.
Saat itu semua orang kat sana memandangnya dengan terharu.
Trus lelaki tadi mengangkat tlp tu sambil bertanya kepada orang yang ada kat bilik tu.Ada yang tau x ni tlp siape?"

hahahaha

Thursday, January 19, 2012

Free Watch Movie baik-baik sayang_Wali Band


Baik-Baik Sayang
Pelakon:(Wali Band=Faank,Apoy,Tomi,Ovie)
Intan Nuraini,ArumiBachsin,Sulis....

Lawak Baca Doa Dulu

Di suatu malam yang hening... Pak pandir dan bininya sedang mendengar ceramah agama dari surau yg berdekatan dengan rumah mereka. Antara ceramahnya adalah membaca doa sebelum makan.

" Ya tuan-tuan sebelum makan hendaklah kita membaca doa dahulu, ini adalah kerana syaitan akan makan makanan kita dan membuatkan kita makan tak kenyang-kenyang...." kata ustaz itu.

Lalu pak pandir ni pun baliklah bersama bininya malam tue. Semasa sedang makan malam tu, pak pandir tiba-tiba bangun dan meluru ke tandas berkali-kali. Tak cukup dengan tu, tidur malam tu pulak pak pandir nie asyik terkentuuooot memanjang.

Bininya tak tahan, maka tanyalah bininya kepada Pak Pandir, "Awak makan apa sampai jadi camni?".
"Tadi aku makan julap tak baca doa, biar padan muka syaitan tu.... berak-berak makan julap....muahahahahahaha!!!!!

Sesungguhnya... niat pak pandir memang suci...

Cerita Lawak Soalan Licik, Jawapan Cerdik


Seorang guru, Cikgu Murni (Umur: 22) menghadapi masalah dengan salah seorang muridnya (Abu). Lalu guru ini bertanya kepada murid tersebut : “Apa sebenarnya masalah awak, Abu?”

Lalu Abu menjawab, “Saya terlalu cerdik untuk berada di darjah 4, kakak saya menduduki UPSR dan saya lebih cerdik dari dia, maka saya seharusnya berada di tempat yang sama juga!”.

Cikgu Murni dah tak tertahan. Dia bawa Abu ke pejabat pengetua. Sementara Abu menunggu di ruang tamu, Cikgu Murni terangkan keadaan tersebut kepada pengetua. Pengetua mengatakan yang dia akan berikan ujian kepada Abu dan jika Abu gagal menjawab, maka Abu harus kekal di darjah 3 dan berkelakuan baik. Abu dibawa masuk ke pejabat Pengetua dan Cikgu Murni terangkan pada Abu dan Abu bersetuju untuk ambil ujian yang akan diberikan.

Pengetua: Apa 3 x 3?
Abu: 9
Pengetua: Apa 6 x 6?
Abu: 36

Pengetua terus bertanyakan soalan2 berdasarkan tahap pencapaian murid2 UPSR dan si Abu mampu menjawab tiap soalan yang diberikan. Lalu pengetua memandang Cikgu Murni dan berkata, “Saya rasa murid ini sepatutnya berada di darjah 6″, Lalu Cikgu Murni berkata pada pengetua, “Saya ada soalan saya sendiri, boleh tak saya ajukan pada Abu?”. Pengetua dan Abu bersetuju.

Cikgu Murni: Apa yang lembu ada 4 di badan, tapi saya cuma ada dua?
Abu: (berfikir) Kaki

Cikgu Murni: Apa yang ada di dalam seluar kamu tapi tidak pada seluar saya?

Abu: Saku

Cikgu Murni: Apa yang bermula dengan huruf “K” akhir dengan “A”, ianya berbulu, berbentuk oval, nyaman dan mengandungi lapisan nipis keputihan?
Abu: Kelapa

Cikgu Murni: Apakah yang masuk keras dan berwarna “pink”, bila keluar lembik dan melekit?

Mata Pengetua terbuka luas dan sebelum sempat dia menahan, si Abu terus menjawab.

Abu: Gula-gula getah (Bubblegum)

Cikgu Murni: Apa yang mereka lakukan, lelaki secara berdiri, wanita secara duduk dan anjing secara tiga kaki?

Mata Pengetua sekali lagi terbuka sangat2 luas dan sebelum dia sempat hendak menahan si Abu terus menjawab.

Abu: Bersalaman

Cikgu Murni: Baik, sekarang saya akan ajukan soalan berbentuk siapakah saya, okay?
Abu: Baik Cikgu

Cikgu Murni: Awak memasukkan batang kedalam saya. Awak ikat saya untuk saya berdiri. Saya kebasahan sebelum awak.

Pengetua kelihatan resah dengan soalan yang diajukan oleh Cikgu Murni.

Abu: Khemah

Cikgu Murni: Jari memasuki saya. Awak menggesel-gesel saya bila awak teringatkan saya. Lelaki idaman akan mendapat saya dahulu.

Pengetua semakin resah dan tidak selesa. Lantas terus meneguk segelas Nescafe 3in1.

Abu: Cincin perkahwinan

Cikgu Murni: Saya ada bermacam-macam saiz. Bila saya sakit saya akan meleleh. Bila saya keluar, banyak tisu yang akan digunakan. Bila awak hembuskan saya, akan berasa lega.

Sekali lagi pengetua rasa amat resah dengan soalan yang di ajukan oleh Cikgu Murni dan ingin membantah, tapi si Abu mendahuluinya.

Abu: Hidung

Cikgu Murni: Saya batang yang keras. Hujungnya tajam. Saya akan datang dan masuk dengan lajunya.
Abu: Anak panah

Cikgu Murni: Sekarang saya akan ajukan soalan dalam Bahasa Inggeris, okay?

Abu: Okay

Cikgu Murni: What word starts with a ‘F’ and end in ‘K’ that means lot of heat and excitement?
Abu: Firetruck

Cikgu Murni: What word starts with a ‘F’ and ends in ‘K’ & if you dont get it you have to use your hand.
Abu: Fork

Cikgu Murni: What is it that all men have one of. It’s longer on some men than on others, the pope does not use his, and a man gives it to his wife after they are married?
Abu: Surname

Cikgu Murni: What part of the man has no bones but has muscles, lots of veins and loves pumping?
Abu: Heart

Pengetua menghembuskan nafas kelegaan bila mendengar jawapan yang diberikan oleh si Abu, lantas berkata “Baik hantar murid ini ke Universiti Malaya; jawapan yang saya fikirkan semuanya salah”.

P/s: Jika jawapan anda semua salah, anda adalah sama spesies dengan pengetua yang mempunyai pemikiran kuning… hehehe.

Wednesday, January 18, 2012

Free Watch Movie Tentang Cinta Full



Free Watch Movie Contraband (2012)

Contraband (2012)
Genre:Action / Crime / Drama
Release:13 January 2012
Description:Mark Wahlberg leads the cast of Contraband, an action-thriller about a man trying to stay out of a world he worked hard to leave behind and the family he'll do anything to protect. Set in New Orleans, the film explores the cutthroat underground world of international smuggling - full of desperate criminals and corrupt officials, high-stakes and big payoffs-where loyalty rarely exists and death is one wrong turn away. Chris Farraday (Wahlberg) long ago abandoned his life of crime, but after his brother-in-law, Andy (Caleb Landry Jones), botches a drug deal for his ruthless boss, Tim Briggs (Giovanni Ribisi), Chris is forced back into doing what he does best-running contraband-to settle Andy's debt. Chris is a legendary smuggler and quickly assembles a crew with the help of his best friend, Sebastian (Ben Foster), to head to Panama and return with millions in counterfeit bills. Things quickly fall apart and with only hours to reach the cash, Chris must use his rusty skills to successfully navigate a treacherous criminal network of brutal drug lords, cops and hit men before his wife, Kate (Kate Beckinsale), and sons become their target.

Free Watch Movie Donner Pass (2012)

Donner Pass (2012)
Genre:Horror
Release:2012 year
Description:Donner Pass has a well-known and macabre history - the place where George Donner and his party got stuck in the winter of 1846 and were forced to resort to cannibalism to keep from starving. But what if it wasn't just history?

Sunday, January 15, 2012

Cara memasang Smile terbaru pada Wall di Facebook

1.Pertama Login ke facebook.


2.Pastikan kamu menggunakan Browser mozilla untuk menjalankan tips ini.


3.silahkan kamu Download Add-ons berikut ini kedalam mozilla kamu :


4.Selepas terinstal silahkan restart mozilla kamu. Kemudian klik Muka monyet yang ada di pojok kanan bawah mozilla kamu sampai menyala.


Selepas itu silahkan instal Script Facebook Emoticons Bar (Smile) For chat di bawah ini...


5.jika sukses akan ada notifikasi/pemberitahuan bahwa script telah sukses terinstal di bawah pojok kanan bagian bawah.


6.Close mozilla kamu,Selepas itu buka kembali mozillanya,sekarang silahkan menuju ke halaman Facebook.buka chat dan tengok hasilnya :


Silah kan tekan gambar seperti di bawah ini yang ada di sudut bawah sebelah kiri di facebook anda untuk melihat gambar dan kode smile nya...

Salam Smile...

Peace.... ^_^/

Thursday, January 12, 2012

ĵσм υρđαтє ѕтαтυѕ & кσмєη gυηα тєкѕ ηι

¢αяαηуα


Silahkan Masukkan Teks nye 

Kemudian Copy Paste
Ke Facebook Anda

Selamat Mencuba....

Wednesday, January 11, 2012

Al-Quran Online

Al-Quran Online


Jom tengok besar Cintamu ke dia

Jom Tengok
Ukuran Cinta Mu




Silahkan bagi komen...Berapa Besar cinta anda ke Pasangan Anda???

Monday, January 9, 2012

Cara membuat Tulisan Berwarna di Chat FB


Copy & Paste kode nye yang kat kotak...

Caranye... tekan dalam kotak sampai higlight kemudian tekan Ctrl + C 
Kemudian ke kotak chat facebook boleh tekan Ctrl + V 
Atau tekan paste...



A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z

Logo

Konata Izumi         
Domo Kun           
Gintoki Sakata     
Pokeball               
Pikachu                 
Doraemon             
Novita                   
Mojacko               
Spongebob            
Shin chan               
Pedo Bear             
Poring                    
Yahoo                    
google                    
facebook                
amazon                   
youtube                   
googlechrome          
opera                      
internetexplorer       
microsof t                
microsoftword         
microsoftexcel         
microsoftpowerpoint
history                     
sony                        
nokia                       
windows                 
photoshop               
Like                       

Untuk memasukkan gambar anda sila tekan [[no id anda]]

SELAMAT MENCUBA.........

Saturday, January 7, 2012

Pergadohan Antara Facebook,Google,Twitter,dkk

WIKIPEDIA : "Aku tau semuanya"

GOOGLE : "Aku punya semuanya."

FACEBOOK : "Aku kenal dengan semua orang."

TWITTER : "Akupun dah mula terkenal"

MOZILA : "Woyy... Tanpa aku korang tak kan boleh nampak lah"

EXPLORER : "Bueekkkk... Kan aku ada lagi."

MOZILA : "Ko dah kenape, kacau acara orang jeww!Penyeboookkkkk btul lahh...

INTERNET : "Dah2 lah tu! Jangan banyak cakap korang semua, kalau aku x de,korang semua x kan ade punye..!"

FACEBOOK : "Huuu... kan yang paling selalu dikunjungi orang kan aku, jadi aku yang terbaik."

YAHOO : "Facebook, Ingattt, tanpa aku ko x kan boleh buat Email!"

GOOGLE : "Yahoo, Akupun boleh buat Email lahhh"

TNB : "Jangan banyak cakaplah korang semua, kang aku potong elektrik,mampus korang semua!!!!

Cinta untuk - Mu

YA ALLAH....
Saat aku menyukai seorang kawan
Ingatkanlah aku bahwa akan ada sebuah akhir
Sehingga aku tetap bersama Yang Tak Pernah Berakhir

YA ALLAH.....
Saat aku merindukan seorang kekasih
Rindukanlah aku kepada yang rindu Cinta Sejati Mu
Supaya kerinduanku terhadap - Mu semakin menjadi

YA ALLAH.......
Kalau aku hendak mencintai seseorang
Temukanlah aku dengan orang yang mencinatai - Mu
Supaya bertambah kuat cintaku pada - Mu

YA ALLAH......
Saat aku lagi jatuh cinta
Jagalah cinta itu
Supaya tak melebihi cintaku pada - Mu

YA ALLAH....
Saat aku berucap aku cinta pada - Mu
Biarlah kukatakan kepada yang hatinya tertaut pada - Mu
Supaya aku tak jatuh dalam cinta yang bukan karena - Mu

Sebagaimana orang bijak berucap,
Mencintai seseorang bukanlah apa - apa,
Dicintai seseorang adalah sesuatu,
Dicintai oleh orang yang kau cintai sangatlah beratti,
Tapi dicintai oleh Sang Pencinta adalah segalanya..
 

*DSB

Thursday, January 5, 2012

Cara menukar Timeline FB ke Normal untuk Mozilla Firefox

Nak tau cara nye kan...OK
Ikut panduan nye di bawah...

1.Silahkan Klik di bawah dan Install
Klik di sini
 Lepas tu silahkan Restart Mozilla Anda

2.Silahkan tekan Tools yang ada di atas kotak URL anda
3.Pergi ke Default User Agent
4.Pergi ke Internet Explorer dan
5.Pilih Internet Explorer 7
6.Silahkan anda buka buka fb anda...
Selamat Mencuba...
 SEBELUM

SELEPAS



Ingat...Ini hanya tampilan nye jew yang anda nampak berubah...bwt anda berubah tapi bwt kawan2 anda,anda masih lagi menggunakan Timeline..TQ

One page two face(1 page 2 URL)

Dari tajuknye jeww aneh kan? One page two face.. Wowwww

Cara2nye dulu yew, saat anda mengeklik link di bawah anda akan di hadapkan dengan 2 form yg pertama adalah link pertama anda sebagai percubaan anda masukan http://boynordin.blogspot.com trus klik ok

kemudian muncul form kedua nah... masukan link kedua anda sebagai percubaan masukan http://facebook.com trus klik ok,sekarang tengok apa yg terjadi, dalam satu tab akan ternampak 2 URL/site/blog yg bersebelahan...

--->>>KLIKK DI SINI 

Tuesday, January 3, 2012

Sayang seribu sayang

Seribu kata terangkai,
Takkan mampu menggambarkan betapa besarnya cintaku padamu..
Seribu hati yang kusinggahi,
Belum pernah ada yang mampu mencuri hatiku,selain kamu..

Seribu rasa mampu tercipta,
Saat kau berada di sisiku mewarnai hari-hariku..
Seribu cara kan kutempuh,
Demi untuk mendapatkan cintamu..

Seribu wanita menggoda,
Takkan mampu menggoyahkan keteguhan hatiku mengagumimu..
Seribu bunga kan kupersembahkan,
Untuk menghancurkan kerasnya hatimu yang seperti batu itu..
Sayang seribu sayang,
Kau sudah ada yang memiliki,
Sampai membuat hatiku hancur berkeping-keping menjadi seribu...
*DBS