viglink

Facebook like


Logo

Image by FlamingText.com

Enable clik

Info masuk



Listen My Radio at Facebook or Here

Background

Tweet Terbang

online

wibiya widget

Change colour

Silahkan Pilih Warna Background

Follow


Tulisan Ketik

Terima Kasih Dah Berkunjung di http://www.boynordin.blogspot.comSilahkan Anda Bagi Komen Ya...

Radio Boy Nordin Streaming



Listen My Radio at Facebook or Here




















Friday, February 3, 2012

Minta Kerja

Ni aku nak citer pasal aku dulu cari kejer kilang kat Ayer Keroh, Melaka. Aku 4 orang, Ajis, Ali dan Jar. Waktu kami jalan kat Ayer Keroh, kawasan industri, banyak kilang kat sana. Kami ni dari sebuah felda di Pahang. Sampai jer satu kilang makanan kat sana, di pintu masuk tertulis "Kerja Kosong" gaji RM6XX.XX sebulan. Lalu kami pergi ler kat tempat jaga dan tanya utk minta kerja.


Jaga tu benarkan kami masuk ke kaunter pertanyaan di depan kilang tersebut. Kami berempat pun mengundi sapa yang kene gi tanyer kejer ape yg ada. Lalu terkene le pada Ali. Dengan 'confident'nya Ali pergi menemui wanita cina yang sedang duduk di kaunter tersebut sementara kami yang lain dok kat pondok jaga.


Kelihatan Ali rancak berbual dengan amoi tersebut. Sebentar kemudian, Ali pun datang ke tempat kami. "Kejer lain tak adele. Yang ada cuma kejer 'tension' je". Aku pun terkejut, "kejer tension apa tu!!??". "Entah amoi tu kate cam tu". jawab Ali selamba.


Kami tak puas hati, kami suruh Jar gi tanyer amoi tu balik. Jar pun pergi dan tanyer amoi tu. Sebentar kemudian dia datang semula. "Alamak kau ni kerja technician la bukan tension, ngok betol la kau ni". Kata Jar sambil ketawa. Kami pun tergelak juga.


"Amoi tu kate kene ada eksperimen kalau nak kejer tu". Sambung Jar lagi. Kami terpinga lagi, nak eksperimen??? pada amoi tu ke?? "Hoi Jar apala hang ni, tu bukan eksperimen la mungkin experience kot"? Sambung aku lagi.


Akhirnya kami semua ketawa gelihati. Itu la pengalaman aku masa cari kerje dulu. Sekarang aku kerja di sebuah kilang getah bahagian makmal, betullah kata dia orang dulu, kerja di sini banyak tension dan banyak kene buat eksperimen.


 ---- sumbangan: Rosli