viglink

Facebook like


Logo

Image by FlamingText.com

Enable clik

Info masuk



Listen My Radio at Facebook or Here

Background

Tweet Terbang

online

wibiya widget

Change colour

Silahkan Pilih Warna Background

Follow


Tulisan Ketik

Terima Kasih Dah Berkunjung di http://www.boynordin.blogspot.comSilahkan Anda Bagi Komen Ya...

Radio Boy Nordin Streaming



Listen My Radio at Facebook or Here




















Thursday, March 15, 2012

Kesian Budak ni harus pakai Topeng Selama 10 Tahun



Malang sungguh nasib Wang Gengxiang (5), tubuhnya terbakar dan kepalanya hampir tidak mempunyai kulit lagi selepas kemalangan yangdialaminya.Bocah lima tahun itu perlu menggunakan topeng elastik dan kemungkinan harus menghabiskan masa 10 tahun untuk menyembuhkandirinya.Bocah malang tersebut terjatuh ke dalam kobaran pembakaranjerami di laman rumahnya di Fenyang, daerah Shanxi, China. Kulitkepalanya sudah hampir tidak lagi tersisa, begitu pula dengan jarikecilnya.
Gambar terkini yang diperolehi, dia mengenakan pelindung kepala putihelastik sambil bermain dengan anjing dan mainannya.
Doktor mengatakan bahawa operasinya tidak lagi boleh dilanjutkan kerana batang tekaknya belum cukup kuat, dijangka akan memakan masa 10tahun lagi.
"Kami perlu menunggu trakeanya membesar, mungkin dianggarkan saat usianya 14 atau 19 tahun. Itu pun bergantung situasi," ujar wakil pengarahRumah Sakit Liberation Army Shen Chuan'an, seperti dilansir China Daily.
Keluarganya yang terbentur masalah dana kini harus dihadapkan masalah masa depan Wang, pengaruh apa yang akan dirasakannya kerana topeng yang dikenakannya.
Anak-anak seusianya kini tidak mahu lagi bermain dengan Wang keranapenampilannya yang aneh.
"Teman-temannya kini takut kepadanya. Saya perlu membeli makanan agar mereka mahu bermain dengannya," ujar sang ayah Wang Shouwu.

DSB