viglink

Facebook like


Logo

Image by FlamingText.com

Enable clik

Info masuk



Listen My Radio at Facebook or Here

Background

Tweet Terbang

online

wibiya widget

Change colour

Silahkan Pilih Warna Background

Follow


Tulisan Ketik

Terima Kasih Dah Berkunjung di http://www.boynordin.blogspot.comSilahkan Anda Bagi Komen Ya...

Radio Boy Nordin Streaming



Listen My Radio at Facebook or Here




















Saturday, April 28, 2012

Ahli Silap Mata dan Burung


Seorang ahli silap mata mempersembahkan kebolehannya di sebuah kapal mewah di lautan Caribbean. Penontonnya sentiasa berganti setiap minggu tetapi dia tetap mengulangi tipu helah yang sama.
Masalahnya adalah, Seekor burung kakak tua yang pandai berkata-kata milik kapten kapal selalu melihat pertunjukannya setiap minggu dan mengetahui segala helah yang dilakukan oleh ahli silap mata . Suatu malam ketika ahli silap mata membuat pertunjukan, si burung berteriak di tengah-tengah pentas.

"Lihat.. !! Itu bukan topi yg sama !!"
"Dia menyembunyikan bunga-bunga itu di bawah meja !!"
"Hey... semua daun terupnya,daun A !! "

Si ahli silap mata sangat meluat tapi tidak dapat berbuat apa-apa. Suatu hari kapal tersebut mengalami kecelakaan dan tenggelam. Si ahli silap mata terapung-apung di tengah lautan di atas sebuah papan bersama si burung kakak tua. Mereka saling pandang memandang dgn penuh kebencian tapi tidak mengucapkan satu patah perkataan pun. Hal ini berlangsung berhari-hari. Si ahli silap mata pun hairan kenapa si burung tak mahu terbang menyelamatkan diri. Setelah satu minggu, tiba-tiba si burung berkata "OK... saya menyerah!! Di mana kamu sembunyikan kapalnya ??"

SURAT UNTUK ABANG...


Dear abang,

Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung. Abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kampung musim cuti sekolah ni dengan bas.. Abang jaga lah diri abang dan kereta abang baik-baik... Cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan disini...

Kereta baru abang tu mahal.. harga mencecah 100k barangkali.. Sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang.. Sampaikan abang dah terlena dalam kereta abang tu sejak abang beli 3 bulan yang lalu dah masuk 3 malam... Abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau ngape?

Harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letakan masa kita kahwin dulu.. Cuba hantaran ayang lebih mahal dari harga kereta abang?

Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak berkilat..tapi ayang nak dapat kiss g.morning pun susah

Sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam ak sesori abang beli kat kereta, ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah..

Kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga maintainance..ayang nak dapat pi salon setahun sekali pun susah..

Kereta abang make up lawa-lawa.. tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang tak sedar diri

Kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah 100 setin pun ada, ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita abang kata ayang mengada-ngada.

Kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak macam nak makan, ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak paling menyedihkan.. ayang tanya ngape tidur dalam kereta? Abang jawab takut orang curi kereta abang.. kalau ayang kena curi??

Ayang nak balik kampung dulu.. Anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek depa.. tak nak naik kereta abang takut calar.. Ayang calar takpe.. jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. Ayang pi tak lama sekolah bukak ayang baliklah dengan anak-anak.. pesanan ayang...

DAN... YANG TERAKHIRNYA... ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKANAN KESUKAAN ABANG. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKAN KEMEJA ABANG. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR.

Dari Ayang...

Surat untuk kekasih...(putus cinta)


Tijah ingin memutuskan perhubungan dengan boyfriend orang putihnya...

Dia tak sanggup bertemu muka, Lalu dia pun mengutus surat...surat tu macam ni bunyinya....hehehehe

Hi,My motive write this letter is to give know you something. I WANT TO CUT CONNECTION US. I have think about this very cook. I know i clap one hand only.Correctly, i have see you and she together at town with my eyes self. You always request apology back back. I don't trust you again!!!My Friend speak you play three wood.

Now i know you correct correct play three wood. so, i break off to pull my body from this love triangle.I know this result i pick is very correct, because you love she very high from me. so, i break off to go far from here. I don't want you to play-play with my liver.

I have been crying until no more eye water thinking about you. I don't want banana to fruit two times.

Safe walk.. Tijah

Kawan Baik


Amin datang menemui dua orang sahabat baiknya Bakar dan Husin yang sedang melepak dengan kaki yang berbalut simen. Ini kerana dia baru sahaja mengalami kemalangan motosikal

Bakar: (Sambil ketawa tanpa simpati). Amin, lawanya 'stokin' kau. Beli kat mana? Hahaha...
Husin: (Turut ketawakan Amin). Yela, Besar lak tuh. Boleh masuk 2 kaki sekali. Kahkahkah...
Amin: (Dengan muka sedih). Aku jatuh motor lah.
Bakar: Tu la... Kalau dah tahu kaki tu pendek tak payah lah gatal nak bawa motor.. Hahaha... (Masih lagi gelakkan Amin)
Amin: Tapi, aku jatuh pakai motor kau, Bakar...
Bakar: Tidak!!!.. TZM aku.. Kau kejam, Amin. (Dah menangis..)

Melihat kan keadaan itu semakin kuat pula si Husin ketawakan kedua-duanya.

Amin: Lepas tu pulak kan...
Husin: Ha ah.. ( sambil gelak...)
Amin: Aku terlanggar pulak awek kau, Rosnah. Sekarang tengah ICU kat hospital.
Husin: Tidak!!!... Awek aku..( Kali ini dia ni pula menangis..)


Moral: Jangan gelakkan orang.

Kebakaran Hutan


Seorang Menteri meninjau kawasan kebakaran hutan yang cukup luas, sehingga menimbulkan kerugian yang agak besar.
Menteri tersebut bertanya kepada salah seorang pegawainya yang berada berhampiran:
"Apa yang menyebabkan kebakaran hutan ini hingga begitu luas sekali?"
"Api, Tuan!", sahut pegawai yang ditanya dengan pantas.

Tuesday, April 24, 2012

Kata-kata Mutiara terbaru

Masalah adalah cara Tuhan untuk membuatmu dewasa, jangan lari dari mereka tapi hadapilah. Hanya mereka yg membuatmu bijaksana.


Apa yang hilang darimu, relakanlah. Jangan mengeluh. Percayalah Tuhan dah menyediakan yang lebih baik untukmu.


Jika seseorang telah yakin dan berserah sepenuhnya akan kebesaran Tuhan, maka Tuhan akan membimbing kehidupannya.


Ia yang bersyukur dalam kekurangan adalah ia yang memiliki kemuliaan hati.


Hanya dengan mengubah sikap dan pandanganmu saja, kamu boleh mengubah yg terburuk menjadi yg terbaik.


Kalau ia yg terbaik untukmu, ia tak akan menyakitimu. Tak perlu menangisi orang yg sudah melukaimu, biarkan ia pergi.


Kadang seseorg harus melukaimu cukup dalam untuk membuatmu menyedari betapa indahnya hidupmu tanpa dia di dalamnya.


Apapun akan lebih mudah disampaikan, kalau disertai dengan senyuman, dibanding dengan ucapan kasar.


Dalam hidup, tak ada seorangpun yg mampu buatmu tersenyum tanpa alasan, kecuali dia yg selalu kamu pikirkan.


Entah kamu berfikir hidupmu baik atau buruk, itu akan betul terjadi, karena fikiranmu akan membawamu ke sana.


Hal yg susah tuk memaksa dirimu melupakan hal yg pernah membuatmu bahagia, hanya karena ia telah berakhir.


Adalah sikap yg kurang terpuji, saat kita tertawa sementara sahabat kita ada yg lagi bersedih.


Ketika yang dimiliki telah lepas dari genggaman, disaat itulah kau akan merasa sangat kehilangan. Untuk itu, jaga yg kau miliki!


Setiap orang boleh berbahagia bila-bila saja, dimana saja. Karena kebahagiaan adalah kesederhanaan hati, tak bergantung pada apapun.


Cinta tak egois, tak juga memaksa. Ketika kebahagiaan orang yang kamu cintai lebih penting daripada kebahagiaanmu. Itu CINTA.


MAAF tidak boleh menghapus luka yang telah kau torehkan dihati seseorang. Tapi buktikanlah ketulusanmu.


Semua yang kita dengar adalah pendapat, bukanlah fakta. Dan apa yang kita nampak hanyalah cara pandang kita, bukan kebenaran.


Sebesar apapun ruang yang diberikan Tuhan pada kita, akan terasa sempit jika tanpa perjuangan dan doa.


Saat kamu bercakap tentang cinta, pastikan bahwa tindakan mu telah sesuai dengan perkataan mu.


Perasaan TAKUT KECEWA hanya akan membuat kita takut menatap masa depan.


Kenali dirimu lebih dalam untuk mengetahui dimana letak kelebihan dan kekuranganmu.


Tak ada yang tak mungkin selagi ada kemauan untuk mencuba. Yakinkan dirimu dan berusaha sebaik mungkin. PERCAYA DIRI.


Berhati-hati dalam memilih apa yang diinginkan. Selepas itu, berupaya dengan niat dan kesungguhan untuk mendapatkannya.


Hargai orang lain, siapapun itu, dan jangan pernah menyimpan dendam kepada siapapun. Isi setiap harimu dengan kebaikan.


Bersedih dan berkeluh kesah tentang apa yang tidak kita miliki adalah sama seperti menyia-nyiakan apa yang telah kita miliki.


Jika hidup ini adalah permainan, mainkan. Jika hidup ini adalah mimpi, wujudkan. Jadikan setiap apa yang dilakukan dalam hidup kita ini berharga.


Saat kita menghindari masalah, ia akan bersama kita lebih lama. Hadapilah, dan ia akan membuatmu lebih bijaksana.


Melakukan memang tidak semudah bercakap, tapi jika kita mau berusaha, melakukan akan sama mudahnya seperti bercakap.


Hidup ini memang banyak pilihan, tapi kamu tak harus memilih apa yg nampak terbaik. Pilihlah yg membuatmu bahagia.


Percayalah, bahwa hal yang baik terjadi setiap hari bahkan saat hal yang buruk terjadi. Selalu bersyukur!


Kadang, lelah dan kecewa adalah harga yang harus dibayar untuk membeli bahagia.


Jgn pernah berpura-pura hanya untuk terlihat sempurna. Kesempurnaan tak pernah nyata & kenyataan tak pernah sempurna.


Cinta itu memberi, seperti berkata "Aku mencintaimu apa adanya," tanpa menuntut "Cintai aku apa adanya."


Hanya karena merasa diri terbatas, bukan berarti boleh ragu ketika hendak memilih yg baik. Ingat, kebaikan tidak pernah salah.


Jangan malu untuk meminta maaf. Jangan ragu untuk memberi maaf. MAAF dapat mendekatkan dua hati yang pernah terpisah.


Apa yg kita fikirkan mungkin akan menjadi kenyaatan. Jangan pernah fikirkan kegagalan ketika kamu melakukan sesuatu. JUST DO IT!


Jangan pernah mencuba menjadi orang lain. Setiap orang itu berbeza dan kamu unik dengan caramu. Banggalah pada dirimu.


Apapun yg kamu lakukan tuk dirimu atau orang lain tak akan ada nilainya, kalau kamu melupakan cinta dan perhatian tuk keluargamu.


Kadang, kita terlalu sibuk tangisi pintu yg tertutup, sampai tak menyadari bahwa tak semua pintu itu terkunci.


Cinta membuat hidup lebih berwarna, membuat banyak makna dalam sebuah kata, dan membuat tawa dikala duka.


Gunakan kekuatanmu untuk mengalahkan kelemahanmu sendiri, bukan untuk menindas orang lain yang lebih lemah.


Cinta selalu datang membawa luka. Jadi, kalau kamu tak mau terluka, kamu tak akan pernah menemukan cinta.


Kita pernah terluka karena cinta. Luka mengajarkan kita menjadi lebih ikhlas & tegar tuk relakan yg telah pergi.


Jangan pernah merasa sendiri. Apapun yang terjadi, ingatlah bahwa kamu mempunyai sahabat yang kan selalu setia menemani.


Kamu akan tahu bagaimana cara menjalani hidup ini jika kamu telah percaya pada dirimu sendiri.


Ketika kita membuka mata pagi ini, lihatlah keluar pada dunia dan bersyukurlah pada Tuhan bahwa kita masih diberi waktu.


Jangan berputus asa jika mendapat kesusahan, karena setiap tetes air hujan yg jernih berasal daripada awan yg gelap.


Jika Tuhan menjawab doamu, Dia meningkatkan imanmu. Jika Tuhan menjawab kemudian, Dia mencuba gairah hidupmu.


Jangan mudah percaya bahwa seseorang menyukaimu, hanya karena dia tersenyum padamu (^_^,)


Jangan pernah menanyakan pendapat seseorang tentangmu, jika kamu belum siap mendengar kejujuran darinya.


Dalam hidup, selalu ada seseorang istimewa yg tak peduli apa yg telah dia lakukan padamu, kamu tetap tak boleh melepaskannya.


Tak ada yg mampu mengukur sedalam apa cinta ibu pada anaknya.


Seorang pria yg tak tau bagaimana cara menghormati seorang wanita pasti tak tau bagaimana cara menghormati ibunya.


Dalam cinta, jangan pernah menyalahkan dia yg meninggalkanmu, jika kamu bahkan tak pernah berusaha memintanya tuk tinggal.


Jika seseorang ingin pergi darimu, biarkan dia pergi. Jangan memaksa dia tuk tinggal, saat hatinya tak lagi bersamamu.


Kadang, kamu terlalu mencintai seseorang yg walaupun kenyataan bahwa dia telah melukaimu dan itu tak boleh mengubah perasaanmu.


Kadang Tuhan tak memberikan apa yg kamu inginkan, bukan karena kamu tak pantas dapatkannya, tp karena kamu pantas yg lebih baik.


Hal terbaik tentang sahabat adalah mereka tetap bersamamu walaupun kamu melakukan salah yg telah diperingati mereka sebelumnya.


Jangan pernah berfikir kamu bukan siapa-siapa di dunia ini, karena bagi seseorang kamu adalah segalanya.


Lupakan mereka yg menyakitimu kemarin, tapi jangan lupakan mereka yg menyayangimu hari ini.


Rata-rata, wanita menghabiskan 400 jam untuk aktiviti berbelanja setiap tahunnya.


Bayi lahir dengan kemampuan melihat yang terbatas, tapi faktanya, bayi mampu mengenali ibunya dengan baik.


Jangan menyerah pada cinta karena selalu ada seseorang yang mencintaimu. Walaupun dia itu bukan orang yang kamu harapkan.


Kadang semakin keras usahamu meyakinkan dirimu bahwa kamu tak mencintai seseorang, semakin kamu menyukai dirinya.


Hal terindah tentang cinta adalah dia buatmu merasa mampu melakukan apa saja, dan kamu akan tersenyum tanpa alasan karenanya.


Dalam hidup, ada beberapa orang yg ketika mereka pergi meninggalkanmu, hidupmu akan menjadi jauh lebih baik.


Kadang lebih baik bersama dia yg kamu cinta, walaupun ada luka, daripada bersama seseorang yg berimu tawa, tapi tak ada rasa.


Kadang, tak peduli seberapa keras kamu berusaha melupakan seseorang, kamu akan mengingat setiap kata yg pernah dia ucapkan.


Katakan YA jika iya, dan TIDAK jika memang tidak. Jangan pernah membiarkan orang yang kamu sayangi menunggu tanpa kepastian.


Jangan pernah memaksakan keinginan, karena orang lain pun mempunyai keinginan yang mungkin berbeza dengan keinginanmu.


Kejujuran memang boleh sangat menyakitkan. Tapi itu lebih baik daripada berbahagia karena kebohongan.


Terkadang, orang lain tak selalu tau apa yang kamu mau. Jangan hanya ingin dimengerti jika kamu tak pernah memberi pengertian.


MAAF adalah kata sederhana yang boleh mengubah segala suasana. Tapi, jadilah pemberi maaf, bukan peminta maaf.


Sebesar apapun kesalahan yang pernah dilakukan, bukan berarti seseorang tak boleh berubah. Setiap manusia pasti berbuat salah.


Tidak menghargai dan menghormati orang lain hanya akan membuat diri sendiri terlihat rendah...


Banyak cabaran dalam hidup ini tapi Tuhan akan memberikan apa yg kamu butuhkan bahkan kadang lebih daripada yg kamu inginkan.


Hidup tidak selalu adil, namun hari ini adalah anugerah dari Tuhan. Jangan biarkan masalah membuat kamu lupa untuk bersyukur.


Keajaiban akan datang jika kamu percaya. Kegagalan itu sementara. Percayalah, TUHAN akan membuat segalanya indah pada waktunya.


Kadang, penolakan adalah wujud perlindungan Tuhan kepada kita untuk hal yang lebih baik di hari depan.


Janganlah berpakaian berdasarkan zaman, berpakaianlah sesuai usia kalian.


Dalam cinta, masalah yg ada akan lebih cepat selesai jika dua hati saling bicara, daripada menceritakannya pada orang lain.


Jangan berharap orang lain akan menghargaimu, jika kamu tak mampu menghargai dirimu sendiri.


'Pakwe' membuat kekasihnya cemburu pd para gadis cantik. 'Pria' membuat para gadis cantik cemburu pd kekasihnya.


Ketika kamu merasa aman dengan dirimu, apa yg dikatakan orang lain tak akan mempengaruhimu. ini HIDUPMU!


Ketika kamu mencintai seseorang melebihi cinta pada dirimu sendiri, kamu telah memberikannya kekuatan tuk mengendalikan hidupmu.


Ketika kamu jujur, ia akan jadi bagian masa lalumu. Jika kamu berdusta, ia akan jadi bagian masa depanmu yg terus menghantuimu.


Jangan mengubah dirimu, hanya karena pendapat orang lain tentangmu. Jangan biarkan mereka bahagia, tapi dirimu sendiri tersiksa.


Ketika kamu menyadari bahwa kebahagiaan ada dalam dirimu sendiri, kamu tak akan biarkan bahagiamu ditentukan oleh orang lain.


Dusta memang mampu menunda sebuah kebenaran, tapi cepat atau lambat pasti terungkap juga. Jadilah pribadi yg JUJUR.


Friends, jika wanita bertanya padamu, lebih baik menjawabnya dengan jujur, karena kemungkinan besar dia dah tau kebenarannya.


Friends, hargailah wanitamu ketika kamu masih punya waktu, karena akan sakit rasanya melihat pria lain menghargainya lebih darimu.


Sehelai rambut di kepala kita mempunyai masa tumbuh 2 sampai 6 tahun sebelum diganti dengan rambut baru.


Jangan berikan hatimu kepada seseorang sebelum kamu yakin bahwa dia tau bagaimana cara tuk memperlakukannya dengan baik.


Beberapa orang menghampiri hidupmu sebagai anugerah, sedangkan yg lain sebagai pelajaran yg buatmu dewasa.


Daripada berkata apa yg BOLEH dan apa yg AKAN kamu lakukan, lebih baik kamu buktikan. Actions Speak Louder Than Words.


Cinta bukan hanya masalah memiliki, tapi memberi bantuan dan sokongan. Berani berkata jujur jika ada keputusan yang salah.


Jangan menilai seseorang dari luarnya saja. Buruk dimatamu belum tentu buruk dimata orang lain. Kenali sebelum menghakimi.


Berhati-hatilah memilih kawan, kadang yg kamu anggap kawanlah yg mampu menjatuhkanmu lebih dari apa yg musuhmu lakukan.


Hal pertama yg perlu kau lakukan tuk menikmati hidup adalah, berhenti mengeluh dan mulai menerimanya.


Setiap manusia terlahir sebagai seorang pemenang, tapi dirinya sendiri yg menjadikannya pecundang hanya karena rasa takutnya.


Walau menyakitkan, jangan menghindar dari masalah, karena kamu akan semakin menderita. Hadapi, selesaikan, dan terus melangkah.


Ada jalan keluar untuk setiap masalah. Hidup terlalu singkat jika hanya untuk mengeluh. Berusaha, percaya diri dan berdoa.


Tuhan, berikan berkati aku dengan kesehatan dan keselamatan, dan aku ingin tetap berada dalam lindunganMu.


Tak akan ada luka, tak akan ada kecewa, jika hati ikhlas menerima semua keputusanNya.


Bersyukurlah atas apa yang kamu miliki saat ini, karena masih banyak orang di sekelilingmu yang tak seberuntung kamu.


Sahabat adalah mereka yg tak pernah menghakimimu. Mereka yg tau kisah hidupmu, karena mereka membantumu menulisnya.


Sesuatu yg berarti, tak akan dengan mudah menghampiri. Jika kamu sungguh menginginkannya, berikan yg terbaik yg kamu boleh.


Jangan fikirkan apa yg dah terjadi, karena kamu menciptakan hari esok dengan apa yg kamu lakukan hari ini. Berikan yg terbaik!


Ketika kamu tulus mencintai, kamu akan berjuang tuk mempertahankan apa yg kamu miliki. Jangan biarkan orang lain mempengaruhi.


Jatuh cinta bukan berarti siap untuk sebuah hubungan cinta. Karena cinta adalah tentang keserasian hubungan adalah tentang kesiapan.


Hidup tidak selalu seperti apa yang kamu inginkan, tapi bukan berarti kamu tidak boleh menikmatinya.


Jangan habiskan waktumu tuk dia yg terus buatmu terluka, ketika ada seseorang di luar sana menunggu tuk buatmu bahagia.


Pria sejati tak habiskan waktunya tuk mencari wanita lain, karena dia terlalu sibuk mencari cara baru tuk mencintai wanitanya.


Jangan salahkan cinta jika jarak membuatmu kehilangannya. Jika cinta yg kamu punya tulus adanya, cinta mampu bertahan selamanya.


Dalam cinta, lebih baik dibenci karena menjadi dirimu sendiri, daripada dicintai karena berpura-pura menjadi orang lain.


Berhenti tangisi dia yg telah pergi, karena itu hanya berarti kamu satu langkah lebih dekat dengan dia yg tepat.


cinta itu aneh, dia mampu membuat orang yg lemah menjadi kuat, dan orang terkuat menjadi lemah.


Kadang seseorang memilih tuk sendiri, karena dia tau apa rasanya memberikan segalanya tapi berakhir dgn kehilangan dirinya.


Terkadang seseorang tak mampu menerima kenyataan, karena dia tak ingin apa yg dia impikan selama ini adalah sebuah kebohongan.


Kamu akan mengerti arti persahabatan, ketika kamu mulai merindukan saat-saat kebersamaan.


Dalam cinta, jgn biarkan telingamu mendengar apa yg tak dilihat matamu. Jgn biarkan mulutmu mengatakan apa yg tak dirasa hatimu.


Hal terburuk ketika dibohongi adalah tau bahwa kamu tak pantas akan kejujuran dan dia tak boleh dipercayai lagi.


Jangan menunggu seseorang tuk bersikap ramah, tunjukkan pada dia bagaimana caranya.


Perlu keberanian tuk lakukan segala sesuatu, apapun itu, kamu tetap perlu seorang sahabat yg berani berkata 'kamu salah'


Jangan membatasi dirimu dalam berkarya, semakin keras kamu berkarya semakin tinggi pencapaianmu.


Jangan biarkan kebahagiaanmu bergantung pada orang lain. Kebahagiaan bergantung pada dirimu sendiri.


Kalau nak mendapat perlakuan baik dari org lain, perlakukanlah itu terlebih dulu pd mereka :)


Apapun yg terjadi di masa lalu dah membentuk dirimu hari ini, dan hari ini hanya kamu yg boleh menentukan masa depanmu.


Jangan meratapi kegagalan karena kita hidup untuk berjuang. Tersenyumlah dan terus melangkah.


Ketegasan membuat yang muda lebih dewasa dan yang tua lebih bijak. Dan keikhlasan membuat semua menjadi lebih baik.


Mulailah hari dengan fikiran jernih, hati bening dan tindakan yang mulia.


Gunakan yang kita miliki untuk memuliakan orang lain, supaya kita dimuliakan.


Tak ada kesempurnaan, yang ada hanya kepuasan dengan apa yg ditawarkan oleh kehidupan.


Seseorang datang menghampiri hidupmu karena sebuah alasan, dan jika dia pergi, itu karena sebuah alasan yg lebih baik.


80% penyakit badaniah akarnya dr jiwa, bila kamu ikhlas, penuh syukur, dan pemaaf, kamu telah selamatkan tubuhmu


Jangan sesali apa yg telah terjadi, karena kamu tak boleh mengubahnya lagi. Lebih baik dipelajari tuk memperbaiki dirimu sendiri.


Memaafkan mungkin membuatmu terlihat lemah. Tp org yg paling lemah adalah yg menyimpan dendam, amarah, kebencian.


Orang yang menyakitimu sesungguhnya adalah orang yg kurang bahagia, dia tak akan begitu bila dia cukup bahagia.


CINTA memang SETIA pada HATI, tak peduli betapa hebatnya LOGIK. Tapi kamu harus tahu bila tuk gunakan logik supaya hatimu tak terus TERLUKA.


Kamu tak akan meremehkan luka seseorang jika kamu tau seperti apa rasanya bertahan, walau kadang kamu pandai menyembunyikan.


Kadang memaafkan mungkin terasa susah. Tp akan susah jika kau tetap menyimpan luka untuk orang yg bahkan tidak terluka untukmu.


Kekuatan adalah disaat kamu sedar bahwa kamu tidak pernah sendiri, Tuhan selalu bersamamu.


Friends, perempuan bukan huruf braille, tidak perlu menyentuhnya untuk mengenal dan mengerti dia.. :)


Ladies, jika kamu tau seperti apa rasanya menjadi orang lemah, kamu tau menangis tak akan selesaikan masalah. BE STRONG!


Tak peduli seberapa besar masalahmu, seberapa banyak cabaranmu, Tuhan kan selalu memenangkanmu.


Hidup ada banyak pilihan dengan hal-hal baik dan buruknya masing2. Tentukan pilihanmu, lakukan yg terbaik.


Hal terburuk yg boleh kamu lakukan pada cinta adalah menyangkalnya. Itulah mengapa hidupmu gelisah. Jika cinta, ungkapkan saja.


Jangan abaikan dia yg peduli padamu, hanya karena kamu berharap pada dia yg tak peduli padamu. Suatu saat kamu akan menyesalinya.


Selalu sinari diri dengan kecintaan kita terhadap keluarga dan apapun yg kita kerjakan.


Satu hal yg harus kamu ingat dalam persahabatan, jangan pernah lupakan mereka ketika kamu telah menemukan cinta!


Hidup memang tak mudah, tapi tak berarti kamu menjalaninya tanpa asa. Hidupmu akan lebih menarik, jika kamu bahagia.


Jadilah sebab, bukan akibat. Anda menentukan nasib, bukan nasib menentukan Anda.


Dari pada berharap pada orang lain, banggalah pada dirimu. Kamu tak pernah tahu ada seseorang melihatmu dan berharap jadi dirimu.


Manusia tidak berbeza dalam mengucap janji, yang berbeza adalah bagaimana dia menepatinya.


Jangan bersedih atas kesalahan. Karena kesalahan membuat kamu belajar bagaimana untuk menjadi orang yang benar.


Cinta kadang membawa penderitaan. Namun jika itu cinta, tak akan ada dendam dan keinginan untuk membalas dendam.


Ladies, jika kalian ingin terlihat cantik, mulailah dengan memperbaiki perilaku. Karena faktanya Lelaki tidak hanya melihat fisikmu saja.


Jangan hanya terpaku pada masa lalu. Ingatlah, kamu hidup di masa sekarang dan mempunyai masa depan yang harus disiapkan.


Jangan biarkan perasaanmu mengendalikanmu. Kamulah yang harus mengendalikan perasaanmu.


Jika kita berkesungguhan untuk mencari, sesungguhnya rahmat dan berkah Tuhan sangat berlimpah.


Supaya kamu tak kecewa, awali setiap usaha dengan niat dan keyakinan penuh bahwa yang kamu lakukan adalah karena Tuhan.


Keberhasilan adalah kumpulan dari keputusan, pilihan dan tindakan yang disusun rapi.


Lakukan yang terbaik hari ini, jangan hanya berdiam diri. Masa depan cerah bukanlah untuk ditunggu, melainkan untuk DIRAIH.


Syukuri apapun yang kalian makan pagi ini. Karena dengan syukur, makanan akan terasa lebih nikmat. Selamat Makan.


Hal-hal terindah, akan diberikan Tuhan kepada hamba-Nya yg memiliki rasa syukur dalam setiap hal yg dilakukannya.


Berhenti berpura-pura jadi orang lain, karena kamu ingin dicintai. Jadi dirimu sendiri, dan seseorang akan mencintaimu apa adanya.


Jangan hanya berdoa ketika kamu terluka. Walau Tuhan selalu bersamamu, kamu juga harus bersyukur ketika bahagia mengisi harimu.


Bahagia tak akan kamu temukan jika kamu mencarinya tuk dirimu sendiri. Tp bahagia akan temukanmu jika kamu berbagi dgn yg lain.


Miliki iman dan percayalah: "Setiap hal yang dilarang oleh Tuhan pasti mempunyai dampak yang tidak baik untuk kita!"


Meminta maaf bukanlah hal yang hina, sebab hanya orang mulia sepertimu yg sanggup melakukannya.


"Single" bukan suatu kelemahan. Itu adalah bukti bahwa kau terlalu kuat untuk sekedar dipermainkan oleh rasa kesepian.


Ketika kamu merasa hidup itu tak adil, ingatlah masih banyak orang yg hidupnya jauh lebih buruk darimu.


Sesuatu yg membahagiakan ketika menyadari dia yg kamu cinta boleh saja bersama dengan yg lain, tapi dia tetap memilih tuk bersamamu.


Friends, hanya karena seorang wanita telah menjadi milikmu, tak berarti kamu berhenti menunjukkan betapa berartinya dia bagimu.


Hidup ini kamu yg menjalani, susah dan senang kamu yg mengalami. Jangan biarkan orang lain menentukan apa yg terbaik bagimu.


Jangan pernah ucapkan selamat tinggal jika masih ingin mencuba. Jangan pernah katakan tak cinta jika tak boleh merelakannya.


Jangan mengeluh tentang harimu. Setiap harimu mungkin tak baik, tapi percayalah ada hal yg baik di setiap harimu.


Belajarlah tuk mengagumi bukan iri hati, tuk memuji bukan merayu, tuk menghargai bukan meniru, dan hidupmu akan lebih berarti.


Dalam hidup ini, Terkadang sahabat dapat menjadi "orang asing" Jika kamu sungguh peduli padanya, jangan biarkan itu terjadi!


PERCAYA adalah hal penting dalam persahabatan. Jangan merusaknya, karena butuh waktu lama tuk dapatkannya kembali.


Tuhan tak selalu berikan apa yg kamu inginkan, tapi Tuhan berikan apa yg kamu butuhkan tuk jadi pribadi yg lebih baik.


Jangan pernah ragu melakukan sesuatu yang benar, meskipun tak seorangpun yg menghargai betapa susahnya itu.


Jujur pada diri sendiri, selalu tempatkan hatimu dalam melakukan segala hal supaya kamu memiliki jiwa yang damai.


Tersenyumlah saat bertemu orang yang pernah kita cinta, karena ia yang membuat kita lebih mengerti akan artinya cinta.


Hal yg paling menyakitkan dalam suatu hubungan adalah dilupakan oleh seseorang yg tak boleh kamu lupakan.


Jangan melihat dunia ini hanya dengan matamu, tapi gunakan juga hatimu supaya kamu lebih memahami hidup ini.


Jangan takut atas apa yang akan terjadi padamu. Jangan tergantung pada orang lain. Jadilah pribadi yg MANDIRI dan DEWASA.


Awali pagi dengan doa dan harapan, supaya Tuhan selalu menyertai setiap langkah kita hari ini.


MAAF sangat susah diucapkan, tapi ia wujud terindah dari persahabatan, karena DAMAI dan BAHAGIA yg kamu terima sebagai gantinya.


Jangan buang waktumu dengan melakukan hal yg tidak perlu. Berfokuslah pada hal yg menjadikan dirimu tumbuh menjadi lebih baik.


Jangan menyerah atas hal yg kamu anggap benar walaupun terlihat tak mungkin. Selama ada kemahuan, Tuhan kan berikan jalan.


Cinta sejati tak datang begitu saja. Banyak proses yg harus dilalui bersama, menderita, menangis, dan tertawa bersama.


Kebahagiaan terbesar dalam hidup ini adalah keyakinan bahwa kita dicintai oleh orang yang kita cintai.


Mungkin kamu tak menyadarinya, tp hal paling kecil yg kamu lakukan dapat membawa dampak sangat besar bagi org lain.


Jangan membandingkan dirimu dengan orang lain. Iri hati hanya membuat jiwamu gelisah. Jadi diri sendiri.


Merindukan seseorang bukan berarti membutuhkannya kembali dalam hidupmu. "Kerinduan" adalah proses "kemajuan". Terus maju!


Dari hal-hal baik, aku belajar mengucap syukur. Dari hal-hal buruk, aku belajar menjadi kuat.


Jangan pernah merasa dirimu tak cukup baik, karena bagi seseorang, kamu adalah yg terbaik.


Dalam cinta, jika kamu mencarinya, dia akan menghindarimu, tp jika kamu jadi orang yg pantas dicinta, dia akan mengelilingimu.


Dalam hidup, persiapkan dirimu sebaik mungkin, dan daripada menunggu kesempatan datang, lebih baik kamu menciptakannya.


Waktu terus berjalan, belajarlah dari masa lalu, bersiaplah tuk masa depan, berikanlah yg terbaik untuk hari ini.


Jangan terlalu tergantung pd orang lain, bahkan sahabatpun tak akan selalu ada untukmu. Jadilah pribadi yg MANDIRI.


Sahabat adalah seseorang yg selalu membuat hatimu bahagia. Sahabat selalu membuat hidup jauh lebih menyenangkan.


Ketika kamu merasa pendapatmu tak didengar, ketahuilah bahwa kamu lagi belajar tentang cara MENGHARGAI.


Jujur pada diri sendiri, selalu ikuti apa kata hati agar kamu tak perlu menyembunyikan apapun dalam hidup ini.


Tetap menjadi dirimu sendiri dalam dunia yg tak henti berusaha tuk buatmu berubah ini adalah prestasi terbesar dirimu.


Buaya tidak dapat menjulurkan lidahnya.


Ayam akan merontokkan bulunya ketika ia merasa pening.


Jangan pernah iri dengan apa yg orang lain miliki. Setiap orang punya masalahnya sendiri. Bersyukurlah untuk hidup ini.


Bicaralah dengan hati, karena apa yang datang dari hati akan sampai ke hati.


Masalah tidak akan menjadi susah jika kamu boleh menyikapinya dengan sabar dan dengan kelapangan hati.


Bangkitlah dari kesedihan, karena kesedihan adalah proses yang harus dilalui untuk menuju kebahagiaan.. Percaya itu!


Tersenyumlah dalam mengawali hari, karena itu menandakan bahwa kamu siap menghadapi hari dengan penuh semangat!


Dengan semangat, kamu pasti boleh. Bersemangatlah dengan hati, agar semangat kamu tetap dijalan kebenaran.


Setiap perbuatan yang membahagiakan sesama adalah suatu sikap yang mencerminkan pribadi yang mulia.


Alangkah indah jika setiap menit yg kita habiskan menjadi berarti. Berarti untuk orang lain pun diri sendiri.

Sunday, April 22, 2012

Cara mudah menukar timeline Facebook

Geram dengan Timeline facebook, kalau tak suka dengan Timeline yang baru, sebab setiap melihat profil  lambat sikit loading nya, tak teratur dan banyak lagi. jadi mungkin dengan extensi addon ini anda mungkin boleh menghapuskan nya walaupun tak kekal tapi sedikit membantu anda dengan loading dan yang tidak beratur itu. oke langsung saja saya bagi Add-on nya di bawah ini, senang jew cara nya, pertama anda download di setiap brower yang anda pakai sekarang, contoh Firefox atau Chrome dan IE, kerana hanya browser ini yang menyokong extensi Addon tersebut .. Ok Check it out!!




Hanya menginstal ekstensi untuk browser Anda dari link di bawah ini.

9 Kisah rompakan terkonyol, paling lawak di dunia

1. Perompak yang akhirnya menjadi budak seks selama 3 hari


Biasanya seorang perompak itu memperkosa sang korban, tetapi perompak Rusia berusia 38 tahun ini mengalami hal yang sebaliknya. Kisah bermula ketika sang perompak berusaha merompak sebuah salon yang dimiliki oleh seorang hairdresser berusia 28 tahun yang jago bela diri. Hasilnya? Sang perompak diikat ke radiator dengan gari berbulu pink. Si wanita pemilik salon akhirnya memperkosa sang perompak selama 48 jam dengan memberikan pil viagra dulu sebelumnya. Setelah dilepaskan dari "siksaan" itu, sang perompak harus pergi ke rumah sakit kerana prenulum yang robek. Eits, tunggu dulu, kisah belum berakhir, si perompak pergi ke pejabat polis dan melaporkan Olga (bukan olga syaputra lho) sang pemilik salon atas tuduhan rogol. Dengan penuh kehairanan, polis akhirnya menangkap Olga yang sebelumnya telah melaporkan si Viktor perompak ini atas tuduhan rompakan. "Brengsek sekali dia, ya saya memang bercinta beberapa kali dengannya, tapi kan saya belikan dia jeans bahkan juga memberikannnya makan, selain itu saya juga bahkan memberikannya 1000 rubel ketika dia pergi" Olga mengeluh. Tapi akhirnya, kedua-duanya ditahan juga, satu untuk kes rompakan, satunya untuk kes rogol.

2. Perompak yang mengajak korbannya berdating


Stephon Bennett, lelaki asal Columbus merupakan satu daripada tiga perompak yang merompak sepasang kekasih di rumahnya. Dan, herannya, 2 jam kemudian si Stephon ini kembali lagi ke rumah korbannya lalu meminta salah satu korbannya iaitu Diana Martinez untuk pergi berdating. Diana mengenali si Stephon ini sebagai salah satu dari 3 pelaku rompakan dan meminta seorang kerabatnya untuk menelefon polis.

3. Perompak yang berhenti sebentar untuk berdoa bersama korbannya dan meneruskan Perompakan


Seorang perompak menodongkan pistolnya kepada Angela Montez, seorang kasir yang berpengalaman berusia 43 tahun, dan serunya, si perompak meminta maaf atas tindakannya tersebut tapi rompakan tetap berterusan. Si kasir mula menangis waktu menyedari niat lelaki itu. Sang kasir kemudian mengingatkan si perompak akan kewujudan tuhan. Kemudian si perompak bercerita bahawa dia mempunyai dua anak yang harus dihidupi, dan meminta sang kasir untuk ikut berdoa agar dia boleh melalui masa-masa sulitnya. Kedua-duanya kemudian berlutut di lantai dan berdoa selama hampir 10 minit. Sebagai balasan atas kebaikan sang kasir, si perompak mengeluarkan peluru di pistolnya dan memberikannya kepada wanita tersebut serta berjanji untuk tidak menyakitinya. Kemudian si lelaki meminta sebuah pelukan dari kasir ersebut. Si perompak kemudian mengambil handphone si kaunter dan memintanya untuk pergi ke tandas, hal itu untuk mencegah si wanita menelefon polis selama 20 minit. Lelaki tersebut mengambil $ 20 dolar dari pecahan $ 5 di laci kas, menurut laporan, lelaki tersebut meninggalkan sisa wang lain di laci kas tersebut.

4. Rompakan dengan vibrator pacar sebagai senjata palsu


Nicki Jex, menyimpan vibrator sang kekasih di dalam beg dan menggunakannya untuk merompak di kedai Ladbrokes di Leicester pada 27 Disember 2007. Rompakan tersebut tertangkap kamera CCTV yang merakam kegiatan rompakan tersebut. Terlihat Jex menodongkan "senjata tersebut" beberapa saat sebelum kedai tersebut tutup. Jex menodongkan tas tersebut kepada kaunter yang langsung menganggap bahawa itu adalah senjata api. Padahal kenyataannya isi beg tersebut adalah vibrator pacarnya. Si kasir kemudian menyerahkan lebih dari 613 poundsterling beserta sisa wang lain. Setelah itu Jex kabur meninggalkan kedai dengan tidak menyedari bahawa dia diikuti oleh Wayne Vakani. Jex melawat sebuah pub, jelas untuk mentraktir minum teman-temannya. Berkat Vakani, topi yang dipakai semasa rompakan yang mengandungi DNA si perompak akhirnya ditemukan tak jauh dari tempat kejadian. Lelaki tersebut akhirnya harus mendekam selama 5 tahun di balik jeruji.

5. Pencuri yang menggambar topeng di wajahnya dengan tinta kekal


Mereka "menyamar" dengan menggambarkan topeng di wajahnya menggunakan pewarna kekal. Polisi Amerika menghentikan kereta mereka setelah menerima laporan dari dua orang saksi bahawa ada sepasang lelaki yang cuba masuk ke sebuah flat di Carrol, Iowa. Ciri-cirinya ya itu tadi, pasangan tersebut mengenakan pakaian gelap dan mukanya dicoret-coret, kemudian pergi dengan kereta putih besar. Polis kemudian melihat kereta Buick ROADMASTER tahun 1994 yang sesuai dengan keterangan pelapor. Dan di dalam kereta tersebut polis mendapati sepasang lelaki dengan wajah yang mengenakan "topeng" bodoh dari pewarna kekal. Kedua-duanya dituntut untuk rompakan tingkat 2 dan dilepaskan dengan jaminan.

6. Pencuri yang bertaubat dan mengembalikan perhiasan yang dicurinya tiga tahun kemudian


Pada tahun 2007, seseorang mencuri di rumah Suzzie Fronterotta di Gallup New Mexico. Yang dicuri adalah sekitar sedozen perhiasan dan wang tunai $ 1000. Walaupun memang perhiasan itu bukan harta karun, tapi mempunyai nilai sentimental tersendiri, perhiasan yang tercuri itu di antaranya adalah kalung mutiara berusia 30 tahun serta gelang yang diberikan oleh kerabatnya menjelang kematian. Jadi boleh dibayangkan, betapa terkejutnya Suzie ketika 3 tahun kemudian dia mencari sebuah pakej yang mengandungi perhiasan-perhiasan tersebut. Pengirimnya tidak bernama tetapi ada sebuah catatan di dalamnya. "Tolong maafkan saya, saya sangat menyesal telah mencuri dari anda, begitu banyak hal buruk berlaku selepas saya mencuri dari anda" itu isi suratnya.

Rupanya, setelah mencuri perhiasan tersebut, sang pencuri mengalami kesialan yang sangat parah, termasuk kematian isterinya. Jadi si pencuri tersebut memutuskan untuk bertaubat dan mengembalikan perhiasan tersebut. Pencuri tersebut juga mengatakan bahawa dia sangat ingin untuk mengembalikan wang $ 1000 dolarnya jika di kemudian hari dia mempunyai wang yang cukup. Dan atas sebab-sebab membalas niat baik, Suzie meminta pihak polis untuk tidak menghukum lelaki tersebut jika suatu saat dia ditemukan.

7. Pencuri yang ketahuan bersembunyi kerana tak kuat menahan ketawa mendengar lawak korbannya


Pencuri ini sedang bersembunyi ketika para pemilik rumah tiba di rumah tersebut, Tapi ... kemudian tertangkap. Kerana apa? kerana dia tak kuat menahan tawa dan tertawa ngakak setelah mendengar lawak si pemilik rumah.

8. Perompak yang mengancam akan membuat aduan rasmi kerana bank yang mau dirampoknya tidak mempunyai dana tunai


Namanya Joseph Goetz, berusia 48 tahun. Dia mengancam untuk mengemukakan surat aduan rasmi setelah mengetahui bahawa bank di Springettsbury Township yang ingin dirampoknya tersebut tidak mempunyai dana tunai. Sebetulnya niat pertama si perompak ini adalah untuk merompak pejabat cabang Susquehanna Bank di kota tersebut sesaat setalah bank tersebut buka. Namun dia terkejut apabila mengetahui bahawa bank tersebut tidak mempunyai dana tunai. Dia kemudian melarikan diri sambil bersumpah bahawa dia akan melaporkan ketidak-adaan dana tunai di bank tersebut dalam sebuah aduan rasmi kepada pihak berkuasa. Salah seorang pelanggan bank yang baru saja menggunakan perkhidmatan Drive-Thru di bank tersebut kemudian mengikuti kereta Goetz serta melaporkannya kepada polis. Akhirnya, perompak tersebut tertangkap.

9. Kambing yang ditangkap atas tuduhan rompakan bersenjata


Jadi ceritanya polis Nigeria menangkap seekor kambing kerana disyaki telah berusaha melakukan rompakan bersenjata. Sekumpulan penduduk menangkap kambing tersebut dan mengatakan bahawa kambing itu adalah perompak bersenjata yang telah menggunakan ilmu sihir hitam dan berubah bentuk menjadi kambing guna melarikan diri setelah berusaha mencuri sebuah Mazda 323. Mereka mengatakan bahawa mereka melihat sekumpulan gengster cuba mencuri sebuah kereta. Mereka mengejarnya. Namun, menurut pihak kepoilisian, satu daripada mereka berjaya kabur, dan satunya berubah menjadi kambing. Kpercayaan akan sihir memang tersebar luas di Nigeria, negara di Afrika yang paling padat penduduknya. Warga datang ke pejabat polis untuk melihat serta foto kambing tersebut, dan salah satu foto kambing tersebut akhirnya terpampang di akhbar.

Monday, April 16, 2012

10 Virus Komputer Paling Merusak Di Dunia



1.Storm Worm
Muncul tahun 2006, disebut "Storm Worm" kerana nyebar via e-mel dengan tajuk "230 dead as storm batters Europe". Storm worm adalah program Trojan house. beberapa versinya boleh buat komputer menjadi bots. Atau biasa digunakan hacker untuk spam mail melalui internet.

2. Leap-A/Oompa- A
Mac yang punya konsep security through obscurity yakin tidak akan diserang virus kerana OS nya sistem tertutup. Tapi tahun 2006, virus Leap-A atau biasa disebut Oompa-A muncul. tersebar melalui iChat pada Mac. Setelah Mac diserang, virus itu akan mencari kenalan melalui iChat dan hantar mesej ke tiap kenalan itu. Pesannya itu berisi file corrupt yang berbentuk JPEG. Memang tidak berbahaya, namun hal ini menyatakan bahawa masih mungkin akan ada virus berbahaya yang menyerang MAC.

3. Sasser and Netsky
Penciptanya anak Jerman umur 17 tahun, Sven Jaschan. Sasser menyerang Microsoft Windows. Sasser ini tak menyebar via e-mel. Tapi jika satu komputer Sambungan ke komputer yang kena virus ini. Virus ini membuat komputer tidak boleh di-shutdown tanpa cabut power. Netsky menyebar melalui e-mel dengan 22 kb attachment file dan rangkaian Windows. Boleh membuat serangan DoS. Sven Jaschan tidak dipenjara hanya diberi masa percubaan 1 tahunn 9 bulan, kerana umurnya masih di bawah 18 tahun.

4. MyDome (Novarg)
Mulai menyerang tarikh 1 Februari 2004, virus ini buat backdoor di OS. Pertama kali tarikh 1 itu mulai DDoS. Kedua, tarikh 12 Feb, virus ini berhenti menyebar dan mula buat backdoors. MyDoom menyebar via e-mel, selain itu selalu search di search engines, seperti Google mula menerima jutaan permintaan carian dan membuat lambat sampai akhirnya crash. Disebabkan MyDoom, Senator US Chuck Schumer mengajukan pembuatan National Virus Response Center.

5.SQL Slammer / Saphire
Muncul Januari 2003, menyebar cepat melalui internet. Waktu itu membuat perkhidmatan ATM Bank Amerika crash, hancurnya perkhidmatan 911 Seattle, dan Continental Airlines membatalkan beberapa penerbangan kerana eror check in dan tiketing. Membuat rugi lebih dari $ 1 bilion sebelum dipacthed.

6.Nimda
Ini juga tahun 2001, kebalikan dari kata "admin". Penyebarannya sangat cepat, menurut TruSecure CTO Peter Tippet, Nimda hanya memerlukan 22 minit buat menjadi Top Ten saat itu. Target nya server2 Internet, menyebar melalui Internet. Nimda akan membuat backdoor ke OS. jadi penyerang boleh akses ke server dan berbuat apa saja Nimda juga menjadi DDoS.

7.Code Red & Code Red II
Muncul musim panas 2001, menyerang OS Windows 2000 & NT. Virusnya akan membuat buffer penuh jadi menghabiskan memori. Paling seru waktu berkaitan dengan White House, semua komputer yang kena virus ini akan automatik akses ke web server di White House yang sama, jadi buat overload, atau serangan DDoS. Akhirnya Microsoft keluarkan patchnya saat itu.

8.The Klez
Muncul tahun 2001, menyebar via e-mel, replikasi terus hantar ke orang2 di address book. Membuat komputer tidak boleh beroperasi, boleh memberhentikan program antivirus.

9.ILOVEYOU
Selepas "Melissa", muncul dari Filipina, bentuk nya worm, program standalone dapat me-replikasi sendiri. Menyebar via e-mel, judulnya "surat cinta" dari pengagum rahsia. Original file nya LOVE-LETTER-FOR-YOU.TXT. vbs. VBS singkatan Visual Basic Scripting. Penciptanya adalah Onel de Guzman dari Filipina.

10.Melissa
Dibuat tahun 1999 oleh David L Smith, basicnya Microsoft Word macro. Menyebar via e-mel dengan dokumen "Here is that document you asked for, don't show it to anybodey else.". Kalau sampai dibuka, virus akan replikasi dan automatik menghantar ke top 50 di address book email. Smith dipenjara 20 bulan dan denda $ 5000 dan melarang akses komputer tanpa pengawasan.

Saturday, April 14, 2012

FAKTA Lima Kisah Hantu dari Kapal Titanic


15 April menandai 100 tahun tenggelamnya RMS Titanic. Meski Cerita tragis soal persamaan tersebut SECARA TERPERINCI pesiar mewah ini sudah kerap jadi berita utama, ada cerita-cerita lain yang Appear dari Titanic, super Soulmate-super Soulmate hantu. Berikut adalah super Soulmate-super Soulmate Seram dari Titanic.

* Setelah tragedi Titanic, tim SAR menemukan 328 korban Titanic dan untuk sementara mengevakuasi jasad mereka ke Rumah Rias Jenazah Snow & Co di Halifax, Nova Scotia. Menurut Majalah Penguasaan, rumah Rias jenazah tersebut Kini menjadi restoran Five Fisherman, dan katrol yang digunakan untuk mengangkut jenazah para korban Titanic ke bahagian atas gedung masih ada di bumbung ruangan penyimpanan wain. Kini, berbagai Peristiwa Aneh seperti gelas Terbang dari lemari atau alat makan yang jatuh ke lantai Meski tidak ada orang di sekitarnya, Sering terjadi di restoran tersebut. Pengurus Gary MacDonald bilang, "Kamu mesti menghormati mereka atau mereka akan mengganggu."

* Pada 2008, Jurnal Atlanta Constitusion menerbitkan sebuah cerita tentang akuarium Georgia setelah pameran "Titanic Akuatik" di SANA. Beberapa Relawan pameran tersebut melaporkan kejadian Aneh jam Bekerja di acara yang akan mempamerkan ratusan artifak Titanic. Kakitangan akuarium kemudian membawa paranormal penyelidik yang kemudian menyimpulkan bahwa pameran Titanic tersebut memang merupakan tempat kediaman makhluk halus.

* Menurut San Francisco Chronicle, pada 1990an, Seorang pria San Francisco bernama Jaime Rodriguez mengatakan ia dihantui Arwah. Kemudian ia baru mengetahui bahwa Seorang penumpang Titanic pernah tinggal di apartemennya. Tetapi si penumpang tersebut, Dr Henry Washington Dodge bukanlah Seorang Pahlawan. Dr Dodge mengaku ia mempersilakan perempuan dan anak-anak untuk ikut naik ke sekoci yang menyelamatkan istri dan anak laki-lakinya, tapi kemudian ia sendiri ikut naik ke sekoci tersebut dan mendapat sorotan Awam akibat perilakunya itu. Setelah menerima tuntutan hukum dan Kerugian Kewangan, Dodge menjadi depresi dan bunuh diri di apartemennya di San Francisco pada 1919. Hantunya kemudian Appear di apartemennya itu setiap Musim panas setiap tahun, dan selalu di tempat yang sama.

* Sosialita Kejuaraan Margaret "Molly" Brown selamat dari tenggelamnya Titanic, tapi bekas rumahnya di Denver adalah tempat berlakunya hal-hal Aneh. Menurut blog Mysterious Colorado, Peristiwa-Peristiwa yang bersifat paranormal terjadi secara rutin di Muzium Rumah Molly Brown di Denver, termasuk Gangguan pada Perabot dan penampakan hantu Molly Brown serta suaminya James Yusuf Brown. Penampakan ibu Molly di Anak Tetingkap atas rumah juga pernah terjadi, Begitu juga dengan munculnya bau-bau tembakau Tuan Brown dan Parfum kegemaran istrinya yang beraroma mawar.

* Menurut Daily Mail, rumah Kelahiran Kapten Titanic di England juga memiliki Sejarah Misteri. Rumah masa kecil Kapten Edward John Smith diwarnai misterius banjir-banjir dan angin sejuk yang Muncul TIBA-TIBA, Selain juga penampakan hantu.

Monday, April 9, 2012

Mengenali Wanita Dengan Cara Ia Berjalan

Info mengenai cara berjalan dan personaliti seseorang wanita mungkin boleh membantu serba sedikit dlm pcarian anda itu…jom baca!!!

Berginjat


Jika dari belakang kelihatan seperti berginjat, wanita yang berjalan seperti ini dipercayai tidak jujur. Ketika berbual, perkataan yang sering keluar dari mulutnya cenderung menyinggung perasaan orang lain.

Wanita yang berjalan seperti ini juga terkenal dengan sikap ego. Namun jangan risau, kerana wanita seperti ini biasanya menjadi pujaan ramai lelaki kerana memiliki wajah yang menarik.

Menoleh ke kiri dan ke kanan

Wanita yang berjalan sambil menoleh ke kiri dan ke kanan biasanya pandai menyimpan rahsia. Walaupun wanita seperti ini dianggap tidak jujur dan sombong tetapi ramai lelaki yang berusaha untuk menakluk hati mereka. Wanita seperti ini kononnya senang diatur dan diuruskan.

Menunduk

Wanita yang suka berjalan tunduk atau memandang ke bawah disifatkan memiliki sifat yang tertutup. Mereka hanya akan berbual dengan orang yang rapat dan mereka yang dipercayai sahaja.

Wanita seperti ini biasanya sukar ditakluk hatinya. Di samping sikapnya yang dingin, wanita seperti ini tidak peduli dengan kehidupan cinta. Namun, jika ada lelaki yang berjaya menawan hati mereka, dijamin akan mendapat kebahagiaan. Sebabnya, wanita jenis ini sangat setia dan tidak akan mengkhianati lelaki yang dicintainya.

Kepala menegak

Jika berjalan menatap lurus ke depan. Wanita seperti ini biasanya memiliki pendirian yang teguh dan bukan mudah hendak menggoncangkan imannya. Jangan sekali-kali menentang apa yang pernah dikatanya, jika anda tidak mahu pergaduhan kecil tercetus. Jangan hairan jika wanita seperti ini hanya mahu berbual dengan orang yang berpengalaman luas sahaja.

Badan bergoyang

Jika wanita berjalan dengan pergerakan badannya ke kiri dan ke kanan, tandanya wanita itu tidak ambil kisah dengan masalah yang berlaku. Apa pun masalah yang ada dihadapannya, ia akan dianggap kecil. Padahal masalah itu sebenarnya memerlukan kebijaksanaan untuk diselesaikan. Sifatnya yang suka ambil mudah menyebabkan banyak persoalan tidak dapat diselesaikan dan akibatnya merugikan diri sendiri.

Badan menegak

Jika berjalan badan tampak tegak. Wanita ini tegas menentukan sikapnya sendiri. Dia tidak mahu urusan peribadinya dicampuri oleh orang lain. Gaya bicaranya serius seperti ingin menunjukkan dia memiliki pendirian teguh. Yang menariknya, wanita ini bertanggungjawab terhadap apa yang dilakukannya. Dia menyenangi lelaki yang berdikari tanpa memiliki sifat-sifat yang manja.

Seperti zirafah

Jika berjalan seperti zirafah, maksudnya, ketika melangkahkan kaki, badannya kelihatan bergerak ke depan dan ke belakang. Wanita jenis ini memiliki perasaan sensitif. Dia seorang yang mudah terasa dan mudah tersinggung. Jadi, jika anda berbual dengan wanita seperti ini kenalah menjaga perasaannya agar tidak tersinggung, kerana wanita ini mudah mengalirkan air mata.

Kasih Sayang Mengikut Bulan Kelahiran

Januari
- Mudah jatuh cinta.
- Mudah melupakan perasaan cinta terhadap orang yang dicintai sekiranya dikhianati.
- Pandai mengambil hati pasangannya.
- Selalu berdiam diri ketika bertemu dengan pasangannya.
- Bersikap romantik tapi tidak pandai memperlihatkannya.
- Sikap cemburu yang tinggi terhadap pasangannya tapi tidak kisah sekiranya pasangannya cemburu terhadapnya.
- Bakal jadi seorang bapa atau ibu yang penyayang.
- ramai kenalan, sedikit pemalu dan bersungguh-sungguh bila melakukan kerja


Febuari
- Sukar untuk jatuh cinta .
- Amat hormat kepada pasangan.
- Amat suka memikat pasangan.
- Jujur dan berterus terang dalam perhubungan.
- Sentiasa nekad untuk bersama dengan pasangannya
- Sangat romantik pada dalaman dan bukan pada luaran(hanya pasangannya yang tahu) .
- Patuh kepada pasangannya dan selalu menjaga hati pasangan.
- Amat menjaga penampilan diri dan pasangannya.


Mac
- Mudah menawan hati pasangannya.
- Sentiasa ingin didampingi oleh pasangannya.
- Sangat pemalu dalam meluahkan isi hati.
- Sangat baik dalam menjaga perhubungan.
- Amat sukar melupakan pasangan yang dicintai.
- Perasaan cemburu yang minima.
- Sangat manja dan sering ingin dimanjai pasangannya.
- Mudah memilih pasangan tanpa berfikir dengan waras.
- Sentiasa mengharapkan keistimewaan dari pasangan.


April
- Individu yang amat sukar untuk jatuh cinta.
- Selalu memendam perasaan terhadap individu yang dicintai.
- Sukar dan malu dalam meluahkan isi hati.
- Sentiasa ingin diberi perhatian.
- Amat cemburu dalam perhubungan.
- Kesetiaan teguh terhadap pasangannya.
- Emosi cepat terusik dan mudah terluka.
- Sentiasa menjaga hati pasangan dan pandai memujuk.
- Romantik dan terlalu romantik.
- Sukar melupakan pasangan walaupun dilukai.
- Sukar berlaku curang dan amat menyayangi pasangan.


Mei
- Amat mudah jatuh cinta.
- Baik dan jujur dalam perhubungan.
- Pandai menarik hati pasangan.
- Perasaan cinta yang mendalam.
- Mudah untuk di pujuk.
- Mudah menerima cinta seseorang.
- Pilihan yang tepat dalam berpasangan.
- Nekad untuk menjaga hubungan yang baik.
- Pandai mengatur hidup pasangan (bukan Queen Control atau King Control) .
- Suka mengangankan sesuatu yang indah bersama pasangan.
- Sentiasa dahagakan kasih sayang dari pasangan tapi tak pandai memperlihatkan.
- Ambil berat dalam menjaga hubungan.


Jun
- Amat pandai menjaga hati pasangan sekiranya dia perempuan.
- Sukar melukai dan memahami hati pasangan.
- Mudah jatuh hati tapi terlalu memilih.
- Cerewet dalam hubungan.
- Selalu beremosi.
- Mudah merajuk dan mudah di pujuk.
- Selalu melindungi pasangan dari kritikan atau umpatan orang.
- Elok untuk menjadi Ibu yang baik.
- Dahagakan pujian dari pasangan.


Julai
- Amat suka didampingi pasangan.
- Sukar dimengerti oleh pasangan.
- Sentiasa menjaga maruah diri, pasangan dan perhubungan.
- Amat mudah dipujuk dan berterus terang.
- Amat menghargai kesetiaan pasangan.
- Mengambil berat dan mengasihi pasangan
- Berkebolehan untuk meluahkan isi hati terhadap individu yang dicintai.
- Mudah terluka dan lambat untuk pulih.
- Suka merajuk dan dipujuk.
- Setia terhadap pasangan.
- Suka mendengar dan tidak suka membantah.
- Cemburu terhadap pasangan.
- Suka menilai dan menjaga perhubungan.


Ogos
- Pandai memujuk pasangan
- Suka memimpin pasangan.
- Romantik, Pengasih dan Penyayang.
- Kelam kabut dalam perhubungan.
- Sangat sensitif .
- Mudah meluahkan kata cinta pada sesiapa yang berkenan.


September
- Bersopan dalam hubungan.
- bertolak ansur terhadap pasangan.
- Suka mengkritik pasangan.
- Sangat prihatin terhadap pasangan.
- Sangat sensitif dan emosi.
- Pandai memahami pasangan.
- Kurang menunjukkan perasaannya terhadap pasangan.
- Sukar melupakan sekiranya hati terluka.
- Mudah simpati dengan perasaan dan masalah pasangan.
- Pandai menyimpan perasaan.
- Suka berterus terang jika perkara itu tak disetujuinya.


Oktober
- Amat suka berkomunikasi dengan pasangan.
- Suka disayangi dan menyayangi pasangan.
- Sopan terhadap pasangan.
- Jujur dan jarang berpura-pura dengan pasangan.
- Mudah terluka hati sekiranya pasanangan ada melakukan kesalahan terhadapnya.
- Emosi yang mudah terusik.
- Pengasih, Penyayang terhadap pasangan.
- Cemburu dan terlalu cemburu.
- Romantik
- Memahami pasangan.


November
- Cermat dan teliti dalam menjaga perhubungan.
- Amat berahsia dengan pasangan dan sesiapa.
- Agak degil dan kuat pendirian.
- Mudah ambil berat terhadap pasangan.
- Emosi yang mendalam.
- Perangai tidak dapat diramal terhadap pasangan.


Disember
- Pemurah terhadap perhubungan
- Mudah jatuh cinta dalam masa yang sama.
- Tergesa-gesa dalam perhubungan
- Suka didampingi oleh pasangan.
- Benci bila dikongkong.
- Berbakat untuk kahwin lebih dari satu.(Utk Lelaki)
- Suka mempengaruhi pasangan. .

p/s - Jangan pcaya pada ramalan . Semua ni hanya untuk santai saja k

Anak Luar Nikah Bukanlah Anak Malang

SOALAN :




Saya merupakan anaka luar nikah dan saya kira nasib saya agak malang kerana dilahirkan tanpa mengetahui siapakah bapa saya yang sebenarnya.Sejak dari kecil saya dibela oleh makcik(kakak ibu).Sebelum ini saya tidak tahu yang saya anak luar nikah sehinggalah apabila tiba waktu untuk saya berkahwin,saya diwalikan oleh wali hakim.Soalan saya Dr,apakah amalan saya selama ini diterima Allah S.W.T.Saya pernah mendengar anak luar nikah tidak bau syurga.Seperkara lagi Dr. suami saya tahu status sebenar diri saya dan menerima saya seadanya.Namun saya risau dengan keluarga sebelah suami yang mana mereka belum tahu lagi mengenai diri saya.Wajarkah saya berterus-terang pada keluarga suami mengenai status diri saya?Saya takut dan malu untuk berhadapan dengan mereka selepas saya menjelaskan hal ini.




JAWAPAN :




Anak luar nikah adalah anak yang suci dan tidak menanggung sebarang dosa dan malu.Puan tidak perlu berasa malu atau bersalah.Segala amalan puan akan diterima Allah dan tiada hadis yang mengatakan anak luar nikah tidak berbau syurga.Anak luar nikah tidak menanggung dosa ibu bapanya sebaliknya merekalah yang akan berdosa sebelum bertaubat.Jika suami sudah tahu status puan dan redha dengan keadaan serta menerima seadanya,puan patut bersyukur pada Allah ata nikmat ini.Yang paling penting ialah suami,jika dia redha cukuplah,tidak perlu dihebohkan pada orang lainseperti saudara-marayang lain bimbang ia hanya akan menimbulkan fitnah sahaja.kalau mereka tahu ia tidaka akan mengubah apa-apa keadaan puan,bahkan sebaliknya menimbulkan fitnah yang mungkin akan mengeruhkan keadaan sahaja


Dari berbagai sumber..

Karangan Kisah Hantu Yang Lawak


Pada malam itu ibu bapa saya tiada dirumah, saya tinggal seorang diri , saya berasa sangat takut .

Tiba tiba saya terdengar suara orang menetok pintu . saya sangat takot , saya pun membuka pintu.
Tiba tiba saya terlihat sekor hantu, hantu itu memandang saya. Saya sangat takut lalu menutup pintu.

Selepas itu pintu saya diketok lagi . Saya lgi takut, saya pergi buka pintu, hantu tadi masih ada disitu . Hantu tadi memandang saya, saya sangat takut lalu menutup pintu .

Selepas itu pintu saya diketuk lagi, Saya sangat takut lalu saya pergi buka pintu . HANTU ITU SANGAT TAKUT. Saya pun menutup pintu kerana saya sangat takut .

Selepas itu ibu dan bapa saya balik, hantu itu sudah tiada. Saya sangat gembira . Ibu saya memeluk saya . Dia sangat gembira .

Alahai anak sapa ni yg buat karangan . Last2 hantu pulak yang takut biggrin

DBS

Sunday, April 8, 2012

Surat Putus Cinta Dalam Bhasa Inglish Yg Lawak

Suratnya berbunyi begini:-

Hi,

My motive write dis letter to giv know u something. I want to CUT CONNECTION us. I saw u PLAY WOOD THREE in front my eyes. So, I break connection to PULL MY BODY from dis luv. I hav think about dis very COOK-COOK. I know I CLAP 1 HAND only. I don trust u again! U are really CROCDILE LAND! I don want u to PLAY-PLAY with my LIVER. I hav been crying until no more eye water. I don want BANANA TO FRUIT 2 TIMES. SAFE WALK!

The true,

Timah


Terjemahan ayat Huruf Besar:

CUT CONNECTION - PUTUS HUBUNGAN
PLAY WOOD THREE - MAIN KAYU TIGA
PULL MY BODY - TARIK DIRI
COOK-COOK - MASAK-MASAK
CLAP 1 HAND - TEPUK SEBELAH TANGAN
CROCDILE LAND - BUAYA DARAT
BANANA TO FRUIT 2 TIMES - PISANG MASAK 2 KALI
SAFE WALK - SELAMAT JALAN

Kalau Bahasa Ditranslate , Macam Ni Lah Bunyinya


hardware = barangkeras
software = baranglembut
joystick = batang gembira
plug and play = cucuk dan main
port = lubang
server = pelayan
client = pelanggan

Try to translate this:

ENGLISH:
"That server gives a plug and play service to the clients using either hardware or software joystick. The joystick goes into the port of the client."

BAHASA:
"Pelayan itu memberi pelanggannya layanan cucuk dan main dengan menggunakan batang gembira jenis keras atau lembut. Batang gembira itu dimasukkan ke dalam lubang pelanggan."

Kisah Kisah Lawak

Zorro & Robinhood
============ ========= ========= ========= =======

-Pada satu ketika, ada satu pertandingan untuk orang ramai menunjukkan
kehebatan masing masing menggunakan senjata. Ada 2 peserta yang dapat masuk akhir, Zorro ngan Robin Hood. Mereka berdua pun masuk dalam hutan untuk berjalan jalan sambil mencari idea untuk pertandingan mereka. Sedang
berjalan jalan, mereka terjumpa seorang perempuan dari kaum orang asli yang
sungguh cantik. Mereka berdua sepakat untuk bertarung dan siapa yang menang
akan dapat perempuan tersebut. Mereka pun memanggil perempuan tersebut dan meletakkan sebiji epal d iatas kepala perempuan itu.


Memula Zorro nak mulakan pertandingan. Dia pun bergerak sejauh 50 meter dari perempuan itu dan membaling PEDANG nya kearah epal diatas kepala perempuan tu. Zuuupppp, terbelah dua epal tu. Perhgggg, dengan bangganye, si Zorro jerit... "I AM ZORRO... .."


Kemudian giliran Robin Hood plak. Dia mengambil jarak 100 meter. Kemudian
menggunakan ANAK PANAH nye. Zuuupppp, terbelah dua epal yg baru diletak atas kepala perempuan asli tu. Dengan jobonye jugak... . si Robin Hood kata... .
" I AM ROBIN HOOD... ... ... ... "


Sedang mereka bertarung, lalu lah seorang penduduk lelaki orang asli disitu.
Dia merasa tercabar kerana dengan senang lenang nye pompuan kaum dia nak
kena kawin ngan orang luar. So, atas rasa tanggungjawab, dia pun masuk
pertandingan tu jugak. Dengan menggunakan sumpit dan jarak 150 meter, kini
giliran orang asli tu plak. ZZZZUUUUUPPPPP. .. ... ... ... .!!!! PPRRAAPP.
Kena kepala pompuan tu dan mati. Dengan selamba orang asli tu kata... ... .
... ... "I AM SORRY... .!!"


Telur ------- JAMAL ke kedai untuk membeli telur yang dipesan ibunya. Ketika
berdiri di tepi jalan, dua buah kereta tiba-tiba berlanggar di hadapannya.
Dia terkejut dan kaku di situ sehingga polis dan ambulans tiba. Setelah
mangsa dikeluarkan, Jamal berlari pulang dan terlupa membeli telur. Jamal
dengan penuh minat menceritakan kemalangan itu pada ibunya. "Dahsyat bu,
kakinya tercabut dan terpelanting ke seberang jalan. Tangannya pulak putus,
kepala pecah, perut terburai... Tiba-tiba ibunya mencelah, "Telurnya mana?"
Jamal menjawab, "Err... . Mal tak tau pulak ke mana tercampaknya! "



Pisang
============ ========= ========= ========= =======

Ahmad dan Ali menaiki kereta api buat pertama kali dalam sejarah hidup
mereka. Kedua-duanya turut membawa sesikat pisang sebagai bekalan semasa
dalam perjalanan. Setelah agak lama dalam perjalanan, Ahmad memberikan
sebiji pisang pada Ali. Sebaik Ali menggigit pisang di tangannya, kereta api
memasuki terowong yang panjang. Ali : Kau dah makan pisang tu? Ahmad : Belum lagi... Ali : Eloklahhh... .. Jangan dimakan. Baru saja aku gigit terus mata
jadi buta!...



Untuk apa kamu datang kesini?
============ ========= ========= ========= =======

"Hei, kamu yang berdiri di belakang," tegur pensyarah "Cuba sebutkan
individu yang terlibat dalam Perjanjian Badang!"


"Maaf, saya tidak tahu.. encik"


"Apa? tidak tahu? Baiklah, kalau begitu sebutkan saja tahun berapa
perjanjian itu ditandatangani? "


"Maaf, saya tidak tahu juga, encik.."


"tidak tahu sama sekali? Maklumat itu kan sudah saya berikan untuk dibaca
minggu lalu. Jadi untuk apa kamu datang ke sini kalau tidak tahu?"


"Mahu memeriksa kabel lampu ini, encik.. Saya petugas TNB"



Kemalangan jalanraya
============ ========= ========= ========= =======

Pada suatu hari, ada sebuah kereta yang dipandu terhoyong hayang melanggar
tinga lampu dan terbalik.. Kesemua penumpangnya yang terdiri dari seorang
lelaki tua.. seorang wanita tua.. dan dua orang anak kecil.. luka parah tak
berdaya. Hanya seekor monyet yang merupakan binatang peliharaan keluarga..
masih sihat tanpa sedikit lukapun


Pihak polis kebingungan melihat kejadian itu... lalu dia memutuskan untuk
menyoal saja pada si monyet untuk memperoleh keterangan mengenai kejadian
tersebut..


Polis : "Monyet.. apa yang terjadi sebenarnya?"


Si monyet kemudian merebahkan dirinya dalam keadaan terbalik beberapa kali.


Polis : "Oh... kereta terbalik beberapa kali... jadi apa yang dilakukan oleh
lelaki tua itu?"


Si monyet menirukan gerakan mabuk sambil mengayakan minum arak..


Polis : "Oh... lelaki itu sedang mabuk masa memandu... . dan bagaimana pulak
wanita tua itu? anak-anak juga buat apa?"


Si monyet menirukan posisi orang tidur.. kemudian bergerak-gerak spt orang
sedang bertengkar.


"Oh... okey.. saya dah faham.. wanita tua itu tido dan anak2nya bertengkar
dalam kereta.. dan kamu sendiri pula buat apa monyet?"


Dan... si monyet kemudian menirukan gaya memandu



Cerita Dahulu Kala
============ ========= ========= ========= =======

Dahulu kala.. dalam kerajaan Phuket.. ada seorang raja yang mempunyai anak
puteri.. Kedua anak ini mempunyai permintaan yang perlu dipenuhi. Anak
pertama meminta dicarikan kuda yang mampu berlari kencang dan patuh kepada
majikannya serta cantik penampilannya.


Anak kedua pula permintaannya tidak terlalu sukar.. Dia hanya minta suatu
cerita. Dan ceritanya berbunyi begini... Dahulu kala.. dalam kerajaan
Phuket.. ada seorang raja yang mempunyai anak puteri.. Kedua anak ini
mempunyai permintaan yang perlu dipenuhi. Anak pertama meminta dicarikan
kuda yang mampu berlari kencang dan patuh kepada serta cantik penampilannya.


Anak kedua pula permintaannya tidak terlalu sukar.. Dia hanya minta suatu
cerita. Dan ceritanya berbunyi begini... Dahulu kala.. dalam kerajaan
Phuket.. ada seorang raja yang mempunyai anak puteri.. Kedua anak ini
mempunyai permintaan yang perlu dipenuhi. Anak pertama meminta dicarikan
kuda yang mampu berlari kencang dan patuh kepada majikannya serta cantik
penampilannya.


Anak kedua pula permintaannya tidak terlalu sukar.. Dia hanya minta suatu
cerita. Dan ceritanya berbunyi begini... Dahulu kala... ... ... ... ... ...
... ... ... ... ... .. bla.. bla... blaaaa


Buah Durian
============ ========= ========= ========= =======

Samdol pergi ke sebuah pekan untuk membeli buah durian... lalu dia
menghampiri seorang penjual buah durian yang merupakan orang asli
tempatan...

Samdol : "Bang harga durian ini berapa?"

Org Asli : "yang ini.. sepopit sebiji"

Samdol kebingungan mendengar jawapan dalam bahasa orang asli itu kerana dia
tidak memahami berapa nilainya sepopit itu.. lalu Samdol buat2 tahu dan cuba
menawarinya. .

Samdol : "Bang.. Boleh kurang sikit tak"?

Orang Asli : "Boleh aje, nak kurang berape?

Samdol : "Lahupa.. boleh ya!"

Penjual orang asli itu kebingungan. . lalu bertanya pada Samdol..

Orang Asli : "Lahupa itu berapa?"

Samdol : "Cakap dulu.. Sepopit itu berapa?"


Ujian akhir CIA
============ ========= ========= ========= =======
Tiga lelaki sedang bersiap untuk mengikuti ujian akhir untuk menjadi agen
CIA. Pegawai bertugas menyatakan yang didalam ujian akhir mereka ini, mereka
dikehendaki membunuh isteri masing2.


Pegawai itu memberi senapang pada Abdul dan kemudian masuk ke bilik sebelah dimana isterinya berada. Beberapa minit kemudian lelaki itu keluar dan mengatakan dia terlalu cinta kepada isterinya, tak kuasa ia membunuhnya.


Amin memasuki bilik yang lain dengan senapang untuk membunuh isterinya.
Sepuluh minit kemudian dia keluar dan menyatakan.. betapapun dia ingin jadi
agen CIA, dia tak sanggup membunuh isterinya sendiri.


Kemudian pegawai itu memberikan senapang kepada Akbar dan kemudian masuk bilik yang mempunyai isterinya... Setelah 15 minit mereka semua mendengar bunyi tiga kali tembakan. Kemudian setelah beberapa minit.. lelaki itu keluar dengan nafas termengah-mengah dan berpeluh...


Pegawai itu bertanya apa yang terjadi.. dan Akbar menjawab "Tuan bagi senapang yang ada peluru kapur.. jadi aku terpaksa mencekik leher isteriku untuk membunuhnya.

Peguam materialistik - Lawak

Seorang peguam yang sangat berjaya memberhentikan Mercedes Benz siri S
terbarunya di depan pejabatnya.. ketika dia membuka pintu keretanya.. sebuah
lori melintas terlalu dekat menyebabkan terlanggar dan menerbangkan pintu
kereta itu sekaligus menghentam bahagian depan Mercedesnya dg kuat..


Orang ramai segera datang berkerumun dan mereka melihat peguam itu
menjerit-jerit dan menangis dengan histeria sambil menunjuk keretanya yang
sudah kemek itu.


Beberapa minit setelah dia dapat menguasai emosinya, beberapa orang
menggeleng-gelengka n kepala dan memandang hina kepada peguam itu. Seorang dari mereka berkata,


"Saya tidak sangka yang sifat matrelialistik engkau sudah keterlaluan dan
mata duitan. engkau hanya pentingkan harta dan tidak pentingkan benda lain"


"kenapa engkau berkata demikian?", tanya si peguam

lelaki itu menjawab.. "Tidakkah engkau tahu yang lengan kiri engkau terputus
diseret lori tadi?"

"Ya Tuhan!!", jerit si pengecara tadi dengan kuat.. "Di mana jam tangan
Rolex saya?!!"

Kisah Mesin Komputer - Lawak Gila

Di sebuah Mall yang sesak dengan pengunjung.. ada satu alat pengukur berat
badan yang cukup canggih.. Hanya dengan membayar RM 1.00 kita akan
diberitahu berapa berat badan kita oleh program komputer. Seorang gadis dan
temannya mencuba di tengah kerumunan orang.. Setelah memasukkan wang RM 1.00.. mesin komputer menjawab: "47 kg!"


Gadis kedua cuba untuk menimbang, dan mesin komputer menjawab: "52 kg!"


Setelah beberapa minit datang seorang wanita yang cukup gemuk dan montel
cuba menimbang dirinya di mesin itu. Setelah memasukkan wang RM 1.00.. mesin komputer mengeluarkan jawapan:

"Tolong naik sorang-sorang. . jangan ramai-ramai! "

DBS

Teka Teki Lawak 1


soalannyer berbentuk… … .
1. seekor burung sedang terbang lalu terserempak dgn sebuah kapal terbang di udara. Tiba2 burung itu jatuh ke bawah. Kenapa?
2. pokoknya di atas bukit daunnya di dlm air. Apakah dia?
3. kalau manusia jadi ikan, apakah yg akan terjadi kpd ikan?
4. Bas Parkmay sedang bergerak ke Seremban dgn membawa sorang datuk, seorang wanita dan seorang pelajar. Tiba di Seremban, siapakan yg turun dulu?
5. ikan apa yg sentiasa sejuk?
6. Amin dan Aminah mendapat anak. Kenapa mereka menamakan anak mereka Afifah ?
7. buah apa yg kita langkah dulu sebelum makan ?
8. dlm banyak2 haiwan, haiwan apa yg x pernah duduk ?
9. lepas satu hilang, satu lagi hilang. Akhirnya tinggal ibu yg malang. Apakah itu?
10. andaikan anda seorang konduktor bas. Bas itu pergi ke satu stesen, 5 org diambil. Di stesen kedua, 2 org turun dan 7 org naik.di stesen ketiga, 3 org turun dan 8 org naik. Soalannya, berapakah umur konduktor bas itu ?
11. emak anas ada 5 org anak. Abu, Ali, Ahmad, dan Azizi. Siapakah anak kelima?
12. apakah solat yg ada 3 tahiyat?
13. bagaimana utk naik haji jika x ade duit?
14. apakah tempat yg terkecil di dunia?
15. dlm banyak2 bola, bola apa yg pemainnya hormat?
jawapannya adalah… … … … … …
1. burung sedang tutup telinganya
2. daun teh
3. ikan jadi banyak sebab manusia x makan
4. meter bas
5. ikan jaket (gelaran utk ikan cencaru)
6. kerana anak itu perempuan
7. buah dam
8. ikan
9. mancis
10. umur anda
11. Anas
12. solat maghrib masbuk
13. main dam haji
14. setapak
15. Bola Golf

DBS