viglink

Facebook like


Logo

Image by FlamingText.com

Enable clik

Info masuk



Listen My Radio at Facebook or Here

Background

Tweet Terbang

online

wibiya widget

Change colour

Silahkan Pilih Warna Background

Follow


Tulisan Ketik

Terima Kasih Dah Berkunjung di http://www.boynordin.blogspot.comSilahkan Anda Bagi Komen Ya...

Radio Boy Nordin Streaming



Listen My Radio at Facebook or Here




















Sunday, April 22, 2012

9 Kisah rompakan terkonyol, paling lawak di dunia

1. Perompak yang akhirnya menjadi budak seks selama 3 hari


Biasanya seorang perompak itu memperkosa sang korban, tetapi perompak Rusia berusia 38 tahun ini mengalami hal yang sebaliknya. Kisah bermula ketika sang perompak berusaha merompak sebuah salon yang dimiliki oleh seorang hairdresser berusia 28 tahun yang jago bela diri. Hasilnya? Sang perompak diikat ke radiator dengan gari berbulu pink. Si wanita pemilik salon akhirnya memperkosa sang perompak selama 48 jam dengan memberikan pil viagra dulu sebelumnya. Setelah dilepaskan dari "siksaan" itu, sang perompak harus pergi ke rumah sakit kerana prenulum yang robek. Eits, tunggu dulu, kisah belum berakhir, si perompak pergi ke pejabat polis dan melaporkan Olga (bukan olga syaputra lho) sang pemilik salon atas tuduhan rogol. Dengan penuh kehairanan, polis akhirnya menangkap Olga yang sebelumnya telah melaporkan si Viktor perompak ini atas tuduhan rompakan. "Brengsek sekali dia, ya saya memang bercinta beberapa kali dengannya, tapi kan saya belikan dia jeans bahkan juga memberikannnya makan, selain itu saya juga bahkan memberikannya 1000 rubel ketika dia pergi" Olga mengeluh. Tapi akhirnya, kedua-duanya ditahan juga, satu untuk kes rompakan, satunya untuk kes rogol.

2. Perompak yang mengajak korbannya berdating


Stephon Bennett, lelaki asal Columbus merupakan satu daripada tiga perompak yang merompak sepasang kekasih di rumahnya. Dan, herannya, 2 jam kemudian si Stephon ini kembali lagi ke rumah korbannya lalu meminta salah satu korbannya iaitu Diana Martinez untuk pergi berdating. Diana mengenali si Stephon ini sebagai salah satu dari 3 pelaku rompakan dan meminta seorang kerabatnya untuk menelefon polis.

3. Perompak yang berhenti sebentar untuk berdoa bersama korbannya dan meneruskan Perompakan


Seorang perompak menodongkan pistolnya kepada Angela Montez, seorang kasir yang berpengalaman berusia 43 tahun, dan serunya, si perompak meminta maaf atas tindakannya tersebut tapi rompakan tetap berterusan. Si kasir mula menangis waktu menyedari niat lelaki itu. Sang kasir kemudian mengingatkan si perompak akan kewujudan tuhan. Kemudian si perompak bercerita bahawa dia mempunyai dua anak yang harus dihidupi, dan meminta sang kasir untuk ikut berdoa agar dia boleh melalui masa-masa sulitnya. Kedua-duanya kemudian berlutut di lantai dan berdoa selama hampir 10 minit. Sebagai balasan atas kebaikan sang kasir, si perompak mengeluarkan peluru di pistolnya dan memberikannya kepada wanita tersebut serta berjanji untuk tidak menyakitinya. Kemudian si lelaki meminta sebuah pelukan dari kasir ersebut. Si perompak kemudian mengambil handphone si kaunter dan memintanya untuk pergi ke tandas, hal itu untuk mencegah si wanita menelefon polis selama 20 minit. Lelaki tersebut mengambil $ 20 dolar dari pecahan $ 5 di laci kas, menurut laporan, lelaki tersebut meninggalkan sisa wang lain di laci kas tersebut.

4. Rompakan dengan vibrator pacar sebagai senjata palsu


Nicki Jex, menyimpan vibrator sang kekasih di dalam beg dan menggunakannya untuk merompak di kedai Ladbrokes di Leicester pada 27 Disember 2007. Rompakan tersebut tertangkap kamera CCTV yang merakam kegiatan rompakan tersebut. Terlihat Jex menodongkan "senjata tersebut" beberapa saat sebelum kedai tersebut tutup. Jex menodongkan tas tersebut kepada kaunter yang langsung menganggap bahawa itu adalah senjata api. Padahal kenyataannya isi beg tersebut adalah vibrator pacarnya. Si kasir kemudian menyerahkan lebih dari 613 poundsterling beserta sisa wang lain. Setelah itu Jex kabur meninggalkan kedai dengan tidak menyedari bahawa dia diikuti oleh Wayne Vakani. Jex melawat sebuah pub, jelas untuk mentraktir minum teman-temannya. Berkat Vakani, topi yang dipakai semasa rompakan yang mengandungi DNA si perompak akhirnya ditemukan tak jauh dari tempat kejadian. Lelaki tersebut akhirnya harus mendekam selama 5 tahun di balik jeruji.

5. Pencuri yang menggambar topeng di wajahnya dengan tinta kekal


Mereka "menyamar" dengan menggambarkan topeng di wajahnya menggunakan pewarna kekal. Polisi Amerika menghentikan kereta mereka setelah menerima laporan dari dua orang saksi bahawa ada sepasang lelaki yang cuba masuk ke sebuah flat di Carrol, Iowa. Ciri-cirinya ya itu tadi, pasangan tersebut mengenakan pakaian gelap dan mukanya dicoret-coret, kemudian pergi dengan kereta putih besar. Polis kemudian melihat kereta Buick ROADMASTER tahun 1994 yang sesuai dengan keterangan pelapor. Dan di dalam kereta tersebut polis mendapati sepasang lelaki dengan wajah yang mengenakan "topeng" bodoh dari pewarna kekal. Kedua-duanya dituntut untuk rompakan tingkat 2 dan dilepaskan dengan jaminan.

6. Pencuri yang bertaubat dan mengembalikan perhiasan yang dicurinya tiga tahun kemudian


Pada tahun 2007, seseorang mencuri di rumah Suzzie Fronterotta di Gallup New Mexico. Yang dicuri adalah sekitar sedozen perhiasan dan wang tunai $ 1000. Walaupun memang perhiasan itu bukan harta karun, tapi mempunyai nilai sentimental tersendiri, perhiasan yang tercuri itu di antaranya adalah kalung mutiara berusia 30 tahun serta gelang yang diberikan oleh kerabatnya menjelang kematian. Jadi boleh dibayangkan, betapa terkejutnya Suzie ketika 3 tahun kemudian dia mencari sebuah pakej yang mengandungi perhiasan-perhiasan tersebut. Pengirimnya tidak bernama tetapi ada sebuah catatan di dalamnya. "Tolong maafkan saya, saya sangat menyesal telah mencuri dari anda, begitu banyak hal buruk berlaku selepas saya mencuri dari anda" itu isi suratnya.

Rupanya, setelah mencuri perhiasan tersebut, sang pencuri mengalami kesialan yang sangat parah, termasuk kematian isterinya. Jadi si pencuri tersebut memutuskan untuk bertaubat dan mengembalikan perhiasan tersebut. Pencuri tersebut juga mengatakan bahawa dia sangat ingin untuk mengembalikan wang $ 1000 dolarnya jika di kemudian hari dia mempunyai wang yang cukup. Dan atas sebab-sebab membalas niat baik, Suzie meminta pihak polis untuk tidak menghukum lelaki tersebut jika suatu saat dia ditemukan.

7. Pencuri yang ketahuan bersembunyi kerana tak kuat menahan ketawa mendengar lawak korbannya


Pencuri ini sedang bersembunyi ketika para pemilik rumah tiba di rumah tersebut, Tapi ... kemudian tertangkap. Kerana apa? kerana dia tak kuat menahan tawa dan tertawa ngakak setelah mendengar lawak si pemilik rumah.

8. Perompak yang mengancam akan membuat aduan rasmi kerana bank yang mau dirampoknya tidak mempunyai dana tunai


Namanya Joseph Goetz, berusia 48 tahun. Dia mengancam untuk mengemukakan surat aduan rasmi setelah mengetahui bahawa bank di Springettsbury Township yang ingin dirampoknya tersebut tidak mempunyai dana tunai. Sebetulnya niat pertama si perompak ini adalah untuk merompak pejabat cabang Susquehanna Bank di kota tersebut sesaat setalah bank tersebut buka. Namun dia terkejut apabila mengetahui bahawa bank tersebut tidak mempunyai dana tunai. Dia kemudian melarikan diri sambil bersumpah bahawa dia akan melaporkan ketidak-adaan dana tunai di bank tersebut dalam sebuah aduan rasmi kepada pihak berkuasa. Salah seorang pelanggan bank yang baru saja menggunakan perkhidmatan Drive-Thru di bank tersebut kemudian mengikuti kereta Goetz serta melaporkannya kepada polis. Akhirnya, perompak tersebut tertangkap.

9. Kambing yang ditangkap atas tuduhan rompakan bersenjata


Jadi ceritanya polis Nigeria menangkap seekor kambing kerana disyaki telah berusaha melakukan rompakan bersenjata. Sekumpulan penduduk menangkap kambing tersebut dan mengatakan bahawa kambing itu adalah perompak bersenjata yang telah menggunakan ilmu sihir hitam dan berubah bentuk menjadi kambing guna melarikan diri setelah berusaha mencuri sebuah Mazda 323. Mereka mengatakan bahawa mereka melihat sekumpulan gengster cuba mencuri sebuah kereta. Mereka mengejarnya. Namun, menurut pihak kepoilisian, satu daripada mereka berjaya kabur, dan satunya berubah menjadi kambing. Kpercayaan akan sihir memang tersebar luas di Nigeria, negara di Afrika yang paling padat penduduknya. Warga datang ke pejabat polis untuk melihat serta foto kambing tersebut, dan salah satu foto kambing tersebut akhirnya terpampang di akhbar.