viglink

Facebook like


Logo

Image by FlamingText.com

Enable clik

Info masuk



Listen My Radio at Facebook or Here

Background

Tweet Terbang

online

wibiya widget

Change colour

Silahkan Pilih Warna Background

Follow


Tulisan Ketik

Terima Kasih Dah Berkunjung di http://www.boynordin.blogspot.comSilahkan Anda Bagi Komen Ya...

Radio Boy Nordin Streaming



Listen My Radio at Facebook or Here




















Saturday, July 14, 2012

5 Artis Korea yang Mati Muda Bunuh Diri

Walaupun cantik dan hensem, terkenal, dan kaya, kebahagian tak diperoleh sejumlah artis Korea berikut ini. Secara ironis, mereka memilih mati muda dengan cara bunuh diri menggunakan gantungan tali ataupun menyayat nadi sendiri. Inilah 5 artis Korea yang mati muda akibat bunuh diri:

1. Chae Dong Ha
Ini kes yang terbaru, Chae Dong Ha ditemui gantung diri di kediamannya pada 27 Mei 2011. Mantan personel SG Wannabe ini dikabarkan bunuh diri kerana kemerosotan akibat bekas manajernya meninggal dunia dua tahun lalu akibat menghirup gas di sebuah bilik hotel.



2. Song Ji Seon
Song meninggal pada Mei 23, 2011, setelah terjun dari tingkat 19 apartmennya di Seoul. Anehnya, sebelum membunuh diri, presenter ini sempat menulis di twitter-nya, agar polis bergegas ke tempat tinggalnya tapi ia kemudian menghentikan postingan pertamanya. Setelah disediliki, nampaknya Song bunuh diri kerana cinta. Dia mengaku punya skandal asmara dengan pemain besbol profesional, Im Taehoon (23). Namun Im membatahnya dan Song sakit hati. Im Taehoon pun sempat dikecam awam.



3. Park Yong Ha
Bintang siri drama Winter Sonata ini mengantung diri dengan kabel camcorder di rumahnya di Seoul pada 30 Jun 2010. Park, 32 tahun, bunuh diri kerana kecewa menghadapi kanser perut sang ayah. Dia sangat menyayangi sang ayah dan merasa bersalah atas penyakit yang dialami ayahnya. Park juga yang merawat ayahnya selama sakit, sehingga artis-penyanyi ini rehat dari kariernya yang tengah bersinar.



4. Woo Seung Yun
Pada 27 April 2009, Woo (24) menggantung diri di almari pakaian rumahnya. Lag-lagi depresi sebagai penyebabnya. Ia sempat dirawat akibat depresinya itu. Woo semula model, namun kemudian terjun ke film diantaranya filem Herb dan Private Eye.



5. Jang Ja Yeon
Jang (29) menggantung diri di rumahnya di daerah Seongnam pada 27 Mac 2009. Dia kemurungan lantaran agennya sering memaksanya berhubungan badan dengan sejumlah pengarah program, CEO, dan eksekutif media industri hiburan. Jika dia menolak, dia dipukul, sehingga kes ini jadi skandal nasional di Korea Selatan.




DBS