viglink

Facebook like


Logo

Image by FlamingText.com

Enable clik

Info masuk



Listen My Radio at Facebook or Here

Background

Tweet Terbang

online

wibiya widget

Change colour

Silahkan Pilih Warna Background

Follow


Tulisan Ketik

Terima Kasih Dah Berkunjung di http://www.boynordin.blogspot.comSilahkan Anda Bagi Komen Ya...

Radio Boy Nordin Streaming



Listen My Radio at Facebook or Here




















Sunday, July 1, 2012

7 Manusia Raksasa Yang Pernah Ada Di Dunia

1.Robert Wadlow, 8 '11.1 "



Robert Wadlow adalah manusia raksasa tertinggi dalam sejarah. Dia sering disebut sebagai Alton raksasa kerana ia datang dari Alton, Illinois. Pada saat kematiannya ia ditimbang 440 pon dan tidak menunjukkan tanda-tanda berhenti berkembang. Dia lahir tahun 1918, tertua dari lima bersaudara. Dia meninggal pada usia 22 tahun akibat jangkitan yang disebabkan oleh lecet pada ankle. Peti mati-Nya ditimbang setengah tan dan 12 pallbearers diperlukan untuk melaksanakan. Dia telah dikuburkan dalam sebuah kubah solid konkrit, keluarganya mempunyai ketakutan bila mana tubuhnya akan Diintervensi dengan rasa ingin tahu oleh para pencari berita.

2.Johan Aason, 8 '9-1/4 "



Johan dilahirkan di Amerika setelah beberapa tahun ibunya pindah dari Norway. Menariknya ibunya juga raksasa dengan tinggi badan 7'2 ". Menurut sijil kematiannya dari Mendocino Hospital, pada saat meninggal tercatat tinggi badannya 9'2 "- jika hal ini benar, maka ia adalah manusia yang paling tinggi didunia sepanjang sejarah. Dia dikuburkan di Montana.

3.John Rogan, 8'9 "



John Rogan lahir pada tahun 1868 dan dia tumbuh normal sampai umur 13 tahun.tingginya tercatat sampai dia meninggal dunia adalah 8'9 ". Kerana penyakit dia ditimbang hanya 175 pon. Dia meninggal di 1905 akibat komplikasi dari penyakit.

4.John F Carroll, 8'7 "



John Carroll (lahir pada 1932) dilahirkan di Buffalo, New York dan dikenali sebagai Buffalo raksasa. Walaupun banyak rawatan perubatan, dia tumbuh di tahap yang sangat cepat. Dia tumbuh tujuh inci dalam beberapa bulan. Dia meninggal pada tahun 1969 dan saat itu ketinggianya tidak dicatat pada saat meninggal, namum dipercayai bahawa ia mempunyai tinggi badan hampir sembilan kaki.

5.Leonid Stadnyk, 8'5 "



Leonid Stadnyk lahir pada tahun 1971 di Ukraine. Dia adalah ahli bedah haiwan berdaftar dan tinggal bersama ibunya. Saat ini beliau tercatat sebagai manusia tertinggi mengikut Guinness Book of Records. Sekumpulan usahawan ukraina menyumbangkan antene parabola dan komputer untuk Stadnyk dan sekarang ia mempunyai akses internet.

6.Al Tomaini, 8'4 .5 "



Al Tomaini adalah seorang raksasa yang didakwa mempunyai ketinggian 8'4 "(walaupun Guinness Book of Records menyatakan bahawa dia 7'4"). Beratnya 356 pon (162 kg) dan pakai kasut saiz 27, Al kebanyakan hidupnya sebagai sarkas raksasa. Dia bekerja dengan sarkas di Great Lakes Exposition di Chicago, pada 1936, saat itu dia bertemu dengan wanita yang kemudian menjadi isterinya, Jeanie Tomaini. Jeanie lahir tanpa kaki dan hanya memiliki tinggi 2 kaki 6 in (76 cm). Setelah bersara dari sarkas, ia menetap di Jeanie sarkas komuniti Giant 's Camp, Gibsonton, Florida.

7.Ella Ewing, 8'4 "



Ella Ewing lahir di Missouri pada tahun 1872. Dia dikenali sebagai 'Missouri Giant'. Dia tumbuh normal sampai usia 7, yang pada waktu ia mulai tumbuh pesat.karena kurangnya catatan dia tidak disenaraikan dalam Guinness Book of Records. Ia berkesempatan menampilkan sisi-aneh sampai dia meninggal pada tahun 1913 kerana tuberkulosis.

DBS