viglink

Facebook like


Logo

Image by FlamingText.com

Enable clik

Info masuk



Listen My Radio at Facebook or Here

Background

Tweet Terbang

online

wibiya widget

Change colour

Silahkan Pilih Warna Background

Follow


Tulisan Ketik

Terima Kasih Dah Berkunjung di http://www.boynordin.blogspot.comSilahkan Anda Bagi Komen Ya...

Radio Boy Nordin Streaming



Listen My Radio at Facebook or Here




















Thursday, August 9, 2012

Laki-laki dengan 39 isteri, 94 anak

Seorang lelaki India dari Mizoram, di bahagian timur laut negara itu, mempunyai keluarga yang terbesar di dunia dengan jumlah 181 jiwa yang meliputi 39 isteri, 94 anak-anak dan 14 anak menantu dan 33 cucu. Ziona Chana 67 tahun dan keluarganya tinggal di rumah dengan 100 bilik, rumah berlantai empat di tengah-tengah bukit Baktwang di desa Mizoram.

Keluarga ini menrapkan disiplin mirip tentera, dengan isteri tertua Zathiangi pengorganisasian rakan rakan-rakan untuk melakukan kerja-kerja rumah tangga seperti membersihkan, mencuci dan menyiapkan makanan. Satu makan malam boleh melihat mereka memotong 30 ayam, 132 kulit dari kentang dan menanak sampai 220 £ beras.

Ziona menjaga isteri muda di dekat bilik tidurnya dengan ahli keluarga yang lebih tua tidur lebih jauh. Isteri-isterinya melawat bilik tidurnya secara bergilir-gilir.

Ziona bertemu isterinya tertua, yang tiga tahun lebih tua daripada dirinya, ketika ia berusia 17 tahun. 'Saya pernah berkahwin 10 wanita dalam satu tahun,' ia mengatakan. 'Bahkan saat ini, saya siap untuk memperluaskan keluarga saya dan bersedia untuk pergi ke batas tertentu untuk berkahwin. Aku punya begitu banyak orang untuk merawat dan memperhatikan, dan saya menganggap diri saya orang yang berjaya. '

Ziona adalah kepala sebuah sekte kristen agama tempatan yang disebut 'Chana,' yang membolehkan poligami. Dibentuk pada Jun 1942, sebahagian daripada keyakinan sekte adalah bahawa mereka akan segera memerintah dunia dengan Kristus.







DBS